Schubert i Beethoven. Gwiazda i dziwowisko - NOSPR
Schubert i Beethoven. Gwiazda i dziwowisko
Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach
W Fantazji C-dur dźwięk skrzypiec wyłania się jakby z głębi fortepianowego tła, aby równoważyć jego girlandowe ozdobniki. To jeden z Schubertowskich pomysłów, które zaskakują kierunkiem wprost do celu: budowania emocjonalnego napięcia. Kulminuje ono w wariacjach na temat własnej pieśni, ale jest obecne także w częściach lżejszych. Cały Schubert.
Sonata G-dur op. 96 Ludwiga van Beethovena cieszy się mianem najpiękniejszej ze wszystkich jego sonat skrzypcowych. Marion Scott w monografii o Beethovenie pisała wręcz o jej „spokojnym, eterycznym pięknie”. Powstała dla zaprzyjaźnionego z kompozytorem uznanego skrzypka Pierre’a Rode’a. Na krótko przed jej ukończeniem Beethoven donosił w liście do arcyksięcia Rudolfa: „Pisząc ją musiałem wziąć pod uwagę grę Rode’a. Lubię w finałach efektowne pasaże, ale to nie podoba się Rode’owi i… to mi trochę przeszkadza”. W rezultacie powstała wdzięczna i często dziś grywana kompozycja z finałem będącym zbiorem siedmiu wariacji i krótką kodą o wesołej tematyce.
Adam Suprynowicz
Czas trwania koncertu: ok. 80 minut
Ten koncert może być częścią „Mojego karnetu”. Sprawdź szczegóły i skomponuj „Mój karnet kameralny” lub dowolny, wybierając spośród koncertów różnych serii w sali kameralnej i koncertowej – więcej informacji.
Sprawdź najbliższe koncerty w tym cyklu
Najbliższe koncerty
OrgaNOWA symfonia kina / Jeszcze wyżej!
Sala koncertowa
Grupa Rodzina mini / (dzieci 7 – 18 miesięcy)
Sala kameralna
Na drodze do nowej harmonii VIII Źródła, inspiracje, konteksty. / Literatura solowa i kameralna na instrumenty dęte drewniane i akordeon
Sala kameralna