Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety

NOSPR i Antoni Wit / „Piąta” Mahlera i „Piąta” Schuberta - NOSPR

NOSPR i Antoni Wit / „Piąta” Mahlera i „Piąta” Schuberta

Brak biletów
Plan sali
Ceny biletów: 30-110 zł
Radosław Kaźmierczak
Dyrygent
Wykonawcy
Program
Franz Schubert
V Symfonia B-dur D 485
Gustav Mahler
V Symfonia cis-moll

Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach

Przed koncertem, o godz. 18.30, zapraszamy do sali kameralnej na spotkanie z Andrzejem Sułkiem, który omówi wykonywane tego wieczoru utwory. Wejście na prelekcję jest bezpłatne, do uczestnictwa w prelekcji uprawnia okazanie karty abonamentowej lub biletu na koncert.

Coś się zaczyna, coś się kończy – parafraza tytułu pewnego znanego opowiadania mogłaby posłużyć za komentarz do dwóch Piątych Symfonii: Franza Schuberta i Gustava Mahlera. Są jak dwa kamienie milowe znaczące początek i koniec drogi XIX-wiecznej symfoniki.

Ta pierwsza powstała w 1816 roku, druga – w latach 1901–1902. Schubert nie był, przynajmniej wówczas, „typowym” symfonikiem – uwarunkowany ograniczeniami dostępnych sił wykonawczych, starał się im podporządkować, nie pozwalając sobie na dumną bezkompromisowość i ryzyko pisania z rozmachem, ale „do szuflady”. Dlatego jego Piąta jest pod względem obsady orkiestrowej dość skromna – bez klarnetów, trąbek i kotłów – tak, jak skromna była amatorska orkiestra, którą miał do dyspozycji. I tak, jak pełna pokory była też jego postawa wobec Haydna i Mozarta, których można by uważać za stylistycznych i estetycznych patronów Symfonii B-dur. Schubert nawet jeszcze nie spoglądał w stronę osiągnięć Beethovena.

Piąta Mahlera jest z kolei punktem zwrotnym w jego dorobku symfonicznym: to świadectwo spełnionego i zwieńczonego małżeństwem uczucia do Almy. Symfonia ta, kreśląc monumentalny łuk dramaturgiczny od żałoby do triumfu, staje się zwierciadłem osobistych emocji kompozytora, a zarazem stanowi ukoronowanie romantycznej symfoniczności w jej XIX-wiecznym wydaniu.

Andrzej Sułek

Czas trwania koncertu: ok. 100 minut

Partner Główny koncertów abonamentowych NOSPR w sezonie 2023/2024

Najbliższe koncerty

NOSPR / Wiegers / Duś / Duś / Odyseja kosmiczna
S1Abonament
202319:30

NOSPR / Wiegers / Duś / Duś / Odyseja kosmiczna

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
Chór Polskiego Radia / Fauré, Pärt & Britten
Muzyka chóralna / Mój Karnet
202319:30

Chór Polskiego Radia / Fauré, Pärt & Britten

Sala koncertowa

Kup bilet
NOSPR / Sułkowska-Migoń / Cal / Skończona-niedokończona
S3Abonament
202312:00

NOSPR / Sułkowska-Migoń / Cal / Skończona-niedokończona

Sala koncertowa

Kup bilet
Kwartet Śląski & Bies / Arcydzieła z kontrapunktem polskim: Henryk Mikołaj Górecki i Joanna Wnuk-Nazarowa
Koncerty kameralne / Mój Karnet
202318:00

Kwartet Śląski & Bies / Arcydzieła z kontrapunktem polskim: Henryk Mikołaj Górecki i Joanna Wnuk-Nazarowa

Sala kameralna

Kup bilet
Muzyka Niezależna: Szymanowski - Paderewski - Chopin
Koncerty zewnętrzne
202319:30

Muzyka Niezależna: Szymanowski - Paderewski - Chopin / Koncert z okazji jubileuszu XV lat pracy artystycznej Stanisława Słowińskiego

Sala koncertowa

Kup bilet
JazzKLUB / Kinva – Jazz i ukraińskie wyszywanki
JazzKLUB / Mój Karnet
202319:30

JazzKLUB / Kinva – Jazz i ukraińskie wyszywanki

Sala kameralna

Kup bilet
Joep Beving
Koncerty zewnętrzne
202320:00

Joep Beving

Sala koncertowa

Kup bilet
Kwartet pieśni żałosnych
Koncerty kameralne / Mój Karnet
202319:30

Kwartet pieśni żałosnych

Sala kameralna

Kup bilet
NOSPR / Spotti / Prandi / Fantastyczny świat Berlioza
S2Abonament
202319:30

NOSPR / Spotti / Prandi / Fantastyczny świat Berlioza

Sala koncertowa

Brak biletów
Muzyka z Katedry Notre Dame
Koncerty organowe / Mój Karnet
202319:30

Muzyka z Katedry Notre Dame

Sala koncertowa

Ostatnie bilety

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading