NOSPR / Néstor Bayona / Jean-Efflam Bavouzet - NOSPR
NOSPR / Néstor Bayona / Jean-Efflam Bavouzet
Koncert dostępny w transmisji radiowej na antenie Programu 2 Polskiego Radia w audycji „Filharmonia Dwójki”.
Szanowni Państwo,
informujemy, że program koncertu uległ zmianie – zamiast V Symfonii d-moll op. 47 Dmitrija Szostakowicza zabrzmi IV Symfonia f-moll op. 36 Piotra Czajkowskiego.
Przed koncertem, o godz. 18.30, zapraszamy do sali kameralnej na spotkanie z Marcinem Majchrowskim, który omówi wykonywane tego wieczoru utwory. Wejście na prelekcję jest bezpłatne, do uczestnictwa w prelekcji uprawnia okazanie karty abonamentowej lub biletu na koncert.
W 1936 roku, po prawie dwudziestu latach spędzonych na Zachodzie, Prokofiew postanowi wrócić na stałe do ZSRR. Żywiołowy V Koncert fortepianowy, którego pięć części traktował z początku bardziej jak „muzykę na fortepian i orkiestrę” niż formę sricte koncertową, okaże się jednym z ostatnich utworów pisanych na obczyźnie. IV Symfonia Czajkowskiego otwiera tryptyk ostatnich, dojrzałych symfonii kompozytora, utrzymanych w tonacjach molowych i podobnym kręgu tematycznym poruszającym zagadnienie walki człowieka z przeznaczeniem. Czajkowski prowadzi dyskurs z Beethovenem, który postrzegał te zmagania przez pryzmat oświeceniowy, propagując gorliwą wiarę w niezłomność ludzkiego ducha. Czajkowskiego zaś ogarnia zmora schyłku stulecia – poczucie rezygnacji, dekadencji, wręcz fatalizmu. Na wydźwięk IV Symfonii niebagatelny wpływ miały wydarzenia z jego życia osobistego. W latach 50. XX wieku Panufnik rozpocznie poszukiwania szczelin dla swojej twórczości w ramach obowiązującego nurtu socrealizmu. Tak powstanie m.in. inspirowana dawnymi tańcami Suita staropolska. Szczeliny jednak szybko zaczną się zacieśniać i kompozytor emigruje na opuszczony przez Prokofiewa Zachód.
[Łucja Siedlik]
Czas trwania koncertu (łącznie z przerwą): ok. 110 min
Zgodnie z obowiązującymi obostrzeniami widownia może być zapełniona jedynie w 30 %. Limit nie dotyczy jednak osób zaszczepionych przeciw COVID-19.
Bardzo zależy nam, aby w ramach obowiązujących przepisów nadal jak najwięcej z Państwa miało okazję cieszyć się muzyką w naszej sali koncertowej. W związku z tym uprzejmie prosimy o wybranie wariantu „bilet dla osoby zaszczepionej” w przypadku posiadania Unijnego Certyfikatu Szczepień.
Dziękujemy!
Możliwe formy weryfikacji przy wejściu na wydarzenie- Unijny Certyfikat COVID (w przypadku osób zaszczepionych);
- zaświadczenie o powrocie do zdrowia w związku z COVID-19 (w przypadku osób ze statusem ozdrowieńca);
- negatywny wynik testu na obecność COVID-19 (w przypadku osób posiadających negatywny wynik testu na obecność COVID-19 nie starszy niż 48 h względem godziny rozpoczęcia koncertu).
Jeden z powyższych dokumentów należy okazać obsłudze wydarzenia w wersji drukowanej lub wyświetlić na telefonie w wersji elektronicznej.
- oświadczenie o stanie zdrowia (w przypadku osób niezaszczepionych). Dokument (oświadczenie) należy wcześniej wydrukować, wypełnić oraz przekazać obsłudze wydarzenia. Możliwe jest złożenie oświadczenia najpóźniej przed wejściem na salę koncertową, w wersji pisemnej. Brak złożenia pisemnego oświadczenia o stanie zdrowia uniemożliwia udział w wydarzeniu, a uczestnikowi wydarzenia nie przysługują w stosunku do NOSPR żadne roszczenia, w tym zwrot ceny biletu lub zwrot kosztów podróży.
- zasłoń nos i usta przy użyciu maski ochronnej od momentu wejścia do budynku NOSPR, przez cały czas trwania koncertu, aż do chwili opuszczenia siedziby. Niestosowanie się do wytycznych w tym zakresie może wiązać się z koniecznością opuszczenia wydarzenia przez uczestnika bez dokonania przez NOSPR zwrotu kosztów biletu;
- zachowaj bezpieczną odległość w budynku NOSPR – minimum 2 metry od innych osób;
- dezynfekuj ręce lub rękawiczki płynem dezynfekującym znajdującym się przy każdym wejściu.
Oświadczenie uczestnika wydarzenia (pdf)
Oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego uczestnika wydarzenia (pdf)
Najbliższe koncerty
Grupa Rodzina mini / (dzieci 7 – 18 miesięcy)
Sala kameralna
Na drodze do nowej harmonii VIII Źródła, inspiracje, konteksty. / Literatura solowa i kameralna na instrumenty dęte drewniane i akordeon
Sala kameralna