Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

NOSPR - NOSPR

NOSPR

Niedziela
12:00
Wykonawcy
Tomasz Konieczny – bas-baryton
Marcin Majchrowski – komentator
Program

Piotr Czajkowski – Uwertura-fantazja Romeo i Julia

Tadeusz Baird – Cztery sonety miłosne

Gustav Mahler – Adagietto z V Symfonii

 

 

Przed koncertem Towarzystwo Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich Oddział Katowice przeprowadzi zbiórkę pienieżną na pomoc świąteczną dla rodaków we Lwowie i na dawnych Kresach Wschodnich.Dziękujemy!

Czajkowski, jak wielu muzyków XIX wieku, odnalazł w Szekspirze ton romantyczny – wielkiej pasji i wielkiej tragedii. Uwertura-fantazja Romeo i Julia rodziła się w bólach. Wersję pierwotną (1869), dzieło kompozytora niespełna trzydziestoletniego, przyjęto dość chłodno. Dopiero w kolejnych rewizjach (1870, 1880), sugerowanych zwłaszcza przez Mili Bałakiriewa, wykuła się ta postać, jaką znamy dziś – zachwycająca wyrazistością tematów i siłą narracji. Słyszymy jak dzieje zwaśnionych rodów stopniowo ogarniają i niszczą temat miłości, początkowo niezmącony nawet cieniem tragizmu.

Cztery sonety miłosne (1956) Tadeusza Bairda to wyimki z muzyki dla teatru (do inscenizacji Romea i Julii). Baird – człowiek o charakterze niezwykle dyskretnym a zarazem kompozytor, który potrafił w wielkich formach osiągnąć najwyższe rejestry ekspresji – zapisał się w historii muzyki polskiej także znakomitymi stylizacjami. Do tego kręgu należą szekspirowskie Sonety (w tłumaczeniu Macieja Słomczyńskiego), układające się w cykl zamknięty i przejmujący. W roku 1969 – nieco zaskoczony, że takie drobiazgi wiodą intensywny żywot koncertowy – sporządził Baird wersję z klawesynem.

V Symfonia (1901-1902) Gustava Mahlera powstała w okresie poznania Almy Schindler i małżeństwa kompozytora. Sercem utworu (w pierwszych częściach pełnego tragizmu) jest część przedostatnia – Adagietto (na smyczki i harfę). To wyznanie miłości, jedno z najpiękniejszych w historii muzyki. [Marcin Trzęsiok]

Najbliższe koncerty

Kwartet Śląski / Panufnik / Metcalf / Somervell / Wiadomość z Walii i angielski klarnet
Koncerty kameralne / Mój Karnet
202518:00

Kwartet Śląski / Panufnik / Metcalf / Somervell / Wiadomość z Walii i angielski klarnet

Sala kameralna

Dźwięki w nas i wokół nas
Dźwięki w nas i wokół nas
202510:00

Dźwięki w nas i wokół nas

Sala warsztatowa NOSPR

AUKSO x Marcin Masecki
Orkiestry gościnne / Mój Karnet
202519:30

AUKSO x Marcin Masecki

Sala koncertowa

Kup bilet
NOSPR / Todorow / Symfonia rewolucyjna
S3Abonament
202512:00
Tine Thing Helseth

NOSPR / Todorow / Symfonia rewolucyjna

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
JazzKLUB / Cudownie swingujący / Kresten Osgood Quintet
JazzKLUB / Mój Karnet
202519:30

JazzKLUB / Cudownie swingujący / Kresten Osgood Quintet

Sala kameralna

Kup bilet
JazzKLUB / Myra Melford Splash Trio / Soczyste boogie woogie
JazzKLUB / Mój Karnet
202519:30
Myra Melford

JazzKLUB / Myra Melford Splash Trio / Soczyste boogie woogie

Sala kameralna

Kup bilet
Kalejdoskop / Muzyka nie całkiem poważna
Kalejdoskop
202509:30

Kalejdoskop / Muzyka nie całkiem poważna / klasy 1-3

Sala kameralna

Kalejdoskop / Muzyka nie całkiem poważna
Kalejdoskop
202511:30

Kalejdoskop / Muzyka nie całkiem poważna / klasy 4-6

Sala kameralna

Festiwal Katowice Kultura Natura / Ogrody rozstania / NOSPR / Alsop / Mahler
S1Abonament
202519:30

Festiwal Katowice Kultura Natura / Ogrody rozstania / NOSPR / Alsop / Mahler

Sala koncertowa

Kup bilet
Festiwal Katowice Kultura Natura / Powrót do raju? / Orchestra di Santa Cecilia / Harding / Bell
Festiwal Katowice Kultura Natura
202519:30
Orkiestra Santa Cecilia z Danielem Hardingiem

Festiwal Katowice Kultura Natura / Powrót do raju? / Orchestra di Santa Cecilia / Harding / Bell

Sala koncertowa

Kup bilet

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading