Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

NOSPR - NOSPR

NOSPR

Niedziela
12:00
Wykonawcy
Tomasz Konieczny – bas-baryton
Marcin Majchrowski – komentator
Program

Piotr Czajkowski – Uwertura-fantazja Romeo i Julia

Tadeusz Baird – Cztery sonety miłosne

Gustav Mahler – Adagietto z V Symfonii

 

 

Przed koncertem Towarzystwo Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich Oddział Katowice przeprowadzi zbiórkę pienieżną na pomoc świąteczną dla rodaków we Lwowie i na dawnych Kresach Wschodnich.Dziękujemy!

Czajkowski, jak wielu muzyków XIX wieku, odnalazł w Szekspirze ton romantyczny – wielkiej pasji i wielkiej tragedii. Uwertura-fantazja Romeo i Julia rodziła się w bólach. Wersję pierwotną (1869), dzieło kompozytora niespełna trzydziestoletniego, przyjęto dość chłodno. Dopiero w kolejnych rewizjach (1870, 1880), sugerowanych zwłaszcza przez Mili Bałakiriewa, wykuła się ta postać, jaką znamy dziś – zachwycająca wyrazistością tematów i siłą narracji. Słyszymy jak dzieje zwaśnionych rodów stopniowo ogarniają i niszczą temat miłości, początkowo niezmącony nawet cieniem tragizmu.

Cztery sonety miłosne (1956) Tadeusza Bairda to wyimki z muzyki dla teatru (do inscenizacji Romea i Julii). Baird – człowiek o charakterze niezwykle dyskretnym a zarazem kompozytor, który potrafił w wielkich formach osiągnąć najwyższe rejestry ekspresji – zapisał się w historii muzyki polskiej także znakomitymi stylizacjami. Do tego kręgu należą szekspirowskie Sonety (w tłumaczeniu Macieja Słomczyńskiego), układające się w cykl zamknięty i przejmujący. W roku 1969 – nieco zaskoczony, że takie drobiazgi wiodą intensywny żywot koncertowy – sporządził Baird wersję z klawesynem.

V Symfonia (1901-1902) Gustava Mahlera powstała w okresie poznania Almy Schindler i małżeństwa kompozytora. Sercem utworu (w pierwszych częściach pełnego tragizmu) jest część przedostatnia – Adagietto (na smyczki i harfę). To wyznanie miłości, jedno z najpiękniejszych w historii muzyki. [Marcin Trzęsiok]

Najbliższe koncerty

NOSPR / Jackson / Ciepliński / W osobliwym ogrodzie kosmicznych spekulacji
S3Abonament
202512:00
Andrzej Ciepliński

NOSPR / Jackson / Ciepliński / W osobliwym ogrodzie kosmicznych spekulacji

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
Jamie Cullum (koncert przeniesiony)
Koncerty gościnne
202520:00
Zdjęcie Jamiego Culluma

Jamie Cullum (koncert przeniesiony)

Sala koncertowa

Słynna Serenada z filmu Miloša Formana
Koncerty kameralne / Mój Karnet
202519:30
instrumenty na sali koncertowej NOSPR

Słynna Serenada z filmu Miloša Formana

Sala koncertowa

Brak biletów
Inauguracja instalacji dźwiękowej Lines autorstwa Andersa Linda
202513:00
zdjęcie instalacji muzycznej

Inauguracja instalacji dźwiękowej Lines autorstwa Andersa Linda

Foyer NOSPR

JazzKLUB / Laborka, czyli wizytówka jazzowego Krakowa (koncert odwołany)
JazzKLUB / Mój Karnet
202519:00
Grupowe zdjęcie zespołu

JazzKLUB / Laborka, czyli wizytówka jazzowego Krakowa (koncert odwołany)

Sala kameralna

JazzKLUB / Kosmonauci / Emocjonalne melodie, złożone rytmy
JazzKLUB / Mój Karnet
202519:30
Zespół Kosmonauci

JazzKLUB / Kosmonauci / Emocjonalne melodie, złożone rytmy

Sala kameralna

Kup bilet
Kalejdoskop / Muzyka świata
Kalejdoskop
202509:30

Kalejdoskop / Muzyka świata / klasy 1-3

Sala kameralna

Kalejdoskop / Muzyka świata
Kalejdoskop
202511:30

Kalejdoskop / Muzyka świata / klasy 4-6

Sala kameralna

NOSPR / Boreyko / Czumburidze / Serenada, czyli noc i miłość
S2Abonament
202519:30

NOSPR / Boreyko / Czumburidze / Serenada, czyli noc i miłość

Sala koncertowa

Kup bilet
Głosy Oksytanii / Cocanha / Muzyka świata
Muzyka świata
202519:30
Cocanha

Głosy Oksytanii / Cocanha / Muzyka świata

Sala kameralna

Kup bilet

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading