Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

9. Festiwal Prawykonań / NOSPR / Franck Ollu - NOSPR

9. Festiwal Prawykonań / NOSPR / Franck Ollu

Niedziela
18:00
Plan sali
Ceny biletów: 15 zł
Dyrygent
Wykonawcy
Matthijs Koene – fletnia Pana
Paweł Gusnar – saksofon
Katarzyna Krzewińska – live electronics
Program
Hanna Kulenty
„Ad-Umbro” na fletnię Pana i orkiestrę symfoniczną
Marcin Stańczyk
„Live” na saksofon, zespół i taśmę
Katarzyna Krzewińska
„#nofilter” na wielką orkiestrę symfoniczną i live electronics

Przed koncertem o godz. 17.00 zapraszamy do Strefy Ruchu na Festiwalu Prawykonań. Spotkanie odbędzie się we foyer NOSPR na II piętrze. Uczestnictwo w spotkaniu możliwe po okazaniu biletu na wieczorny koncert.

Strefa Ruchu to seria spotkań z kompozytorami prowadzonych przez dziennikarzy Ruchu Muzycznego, który (wraz z Polskim Wydawnictwem Muzycznym) jest partnerem festiwalu. W rozmowie wezmą udział bohaterowie wieczoru: Hanna Kulenty, Katarzyna Krzewińska i Marcin Stańczyk, spotkanie poprowadzi Dominika Micał.

Gramy bezpiecznie – aktualne zasady uczestnictwa w wydarzeniach w NOSPR – tutaj

Hanna Kulenty – Ad-Umbro na fletnię Pana i orkiestrę symfoniczną

Ideę utworu Ad-Umbro (z łacińskiego: „nacieniować”, „naszkicować”, „krótko przedstawić”, „wskazać”, „naśladować”) nosiłam w sobie od ponad roku. Latem 2018 roku poznałam bowiem wirtuoza fletni Pana – Matthijsa Koene z Holandii.

Nigdy nie wpadłabym na pomysł napisania utworu na taki nietypowy instrument, ale po wysłuchaniu kilku koncertów Matthijsa i przekonaniu się jakie ma on możliwości techniczne
i muzyczne, zapragnęłam napisać dla niego kolejną kompozycję, opartą na mojej nowej, od kilku lat stosowanej technice, którą nazwałam „musique surrealistique”. Aby naszkicować, nacieniować, krótko przedstawić i wskazać na mój surrealizm, potrzebowałam do tego celu również orkiestry. A zatem: fletnia Pana – jako źródło dźwięku podstawowego. Orkiestra – jako cień, niby chór w tragedii greckiej. Albo odwrotnie. Zamiana ról przewidziana jak najbardziej, aby stworzyć ten mój surrealistyczny świat „światłocieni”, warstw muzycznych czy łuków emocjonalnych, widzianych w różnych perspektywach, przestrzeniach czasowych, trójwymiarowo – jeśli można to tak określić.

Bardzo trudno jest mi nazwać słowami moją muzykę, którą noszę w sercu, uszach
i głowie, dlatego pozwolę sobie, trochę w poetycki sposób, przybliżyć ideę mojego surrealizmu: „musique surrealistique”. Składam elementy muzyczne, struktury, charaktery, emocje, czyli moje łuki w taki sposób, aby mojej, i tak już nie do końca przewidywalnej formie muzycznej, nadać charakter jeszcze bardziej nieprzewidywalny, zaskakujący, trzymający
w jeszcze większym transie.

Moja forma muzyczna jest w pewnym sensie przewidywalna emocjonalnie. Łatwo odczytać struktury, które stosuję, rozróżnić obsesyjne motywy czy warstwy brzmieniowe. Mój język muzyczny, charakterystyczny dla Kulenty, nie zaskakuje coraz to nowymi pomysłami samego języka muzycznego, ale wykorzystaniem do maksimum tego, co sobie zaplanowałam w danym utworze. Trzyma się to wszystko w napięciu i tworzy kompaktowy kolaż moich struktur.

Ad–Umbro to kolejna próba mojego naśladowania realnego, czyniąc go surrealnym.

Na dzisiaj chcę dalej tworzyć i rozwijać swoje wizje, odkrywać dalej moje „musique surrealistique” i współpracować ze znakomitymi wirtuozami – jakim jest niewątpliwie Matthijs Koene, i ze znakomitymi orkiestrami – jaką jest NOSPR!

Hanna Kulenty

Hanna Kulenty - biografia (pdf)

Marcin Stańczyk – Live na saksofon, zespół i taśmę

Live is now

Live is true

Live is wait

Live is will

Live is wonder

Live is and

Live is real

Live is play

Live is reach

Live is full

Live is be

alive

Marcin Stańczyk

Marcin Stańczyk - biografia (pdf)

Katarzyna Krzewińska – „#nofilter” na wielką orkiestrę symfoniczną i live electronics

Inspiracją do powstania utworu była książka Nie ma Mariusza Szczygła, wyróżniona w 2019 roku Nagrodą Literacką Nike. Zbiór reportaży łączy temat pustki, braku, żałoby po stracie.  W kontekście pandemicznej rzeczywistości tematy te wydały mi się bardzo aktualne i skłoniły do rozmyślań na temat naszego codziennego „nie ma”. Utwór  #nofilter  to refleksja nad „komputeryzacją” świata i próba zobrazowania zalewającego nas szumu informacyjnego, który paradoksalnie wzmaga uczucie pustki i tęsknoty.

Katarzyna Krzewińska

Katarzyna Krzewińska - biografia (pdf)

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

Patroni medialni

Współorganizatorzy

Partnerzy

Partner motoryzacyjny

Wydawcą utworów Hanny Kulenty i Marcina Stańczyka jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne

Najbliższe koncerty

Inauguracja instalacji dźwiękowej Lines autorstwa Andersa Linda
202513:00
zdjęcie instalacji muzycznej

Inauguracja instalacji dźwiękowej Lines autorstwa Andersa Linda

Foyer NOSPR

JazzKLUB / Laborka, czyli wizytówka jazzowego Krakowa (koncert odwołany)
JazzKLUB / Mój Karnet
202519:00
Grupowe zdjęcie zespołu

JazzKLUB / Laborka, czyli wizytówka jazzowego Krakowa (koncert odwołany)

Sala kameralna

JazzKLUB / Kosmonauci / Emocjonalne melodie, złożone rytmy
JazzKLUB / Mój Karnet
202519:30
Zespół Kosmonauci

JazzKLUB / Kosmonauci / Emocjonalne melodie, złożone rytmy

Sala kameralna

Kup bilet
Kalejdoskop / Muzyka świata
Kalejdoskop
202509:30

Kalejdoskop / Muzyka świata / klasy 1-3

Sala kameralna

Kalejdoskop / Muzyka świata
Kalejdoskop
202511:30

Kalejdoskop / Muzyka świata / klasy 4-6

Sala kameralna

NOSPR / Boreyko / Czumburidze / Serenada, czyli noc i miłość
S2Abonament
202519:30

NOSPR / Boreyko / Czumburidze / Serenada, czyli noc i miłość

Sala koncertowa

Kup bilet
Głosy Oksytanii / Cocanha / Muzyka świata
Muzyka świata
202519:30
Cocanha

Głosy Oksytanii / Cocanha / Muzyka świata

Sala kameralna

Kup bilet
Gembalski / Organowe improwizacje / Od baroku do współczesności
Koncerty organowe / Mój Karnet
202512:00
Julian Gembalski grający na organach NOSPR

Gembalski / Organowe improwizacje / Od baroku do współczesności

Sala koncertowa

Kup bilet
"Lubię wracać...do NOSPR" / koncert finałowy uczestników warsztatów NOSPR
202516:00

"Lubię wracać...do NOSPR" / koncert finałowy uczestników warsztatów NOSPR

Sala kameralna

Brak biletów
Eliot Quartett / Muzyka z poczuciem humoru
Koncerty kameralne / Mój Karnet
202519:30
członkowie kwartetu

Eliot Quartett / Muzyka z poczuciem humoru

Sala kameralna

Kup bilet

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading