Il Pomo d’Oro / Jakub Józef Orliński / KULTURA NATURA / Händel – „Tolomeo” - NOSPR
Il Pomo d’Oro / Jakub Józef Orliński / KULTURA NATURA / Händel – „Tolomeo”
Szanowni Państwo,
Ostatnia pula biletów dostępna w sprzedaży 25 kwietnia od godz. 12:00.
W związku z licznymi zapytaniami i prośbami zdecydowaliśmy się udostępnić do sprzedaży miejsca za sceną z ograniczoną widocznością i w niższej cenie. Teksty wyświetlane tego dnia na ekranie nie będą widoczne z wybranych przez Państwa miejsc, a odbiór partii solowej może być mniej precyzyjny. Uprzejmie prosimy aby wziąć pod uwagę te informacje przed zakupem biletów.
Informujemy, że pula miejsc z ograniczoną widocznością została wyczerpana.
Przed koncertem prosimy o zapoznanie się z nowymi informacjami dot. parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach
Romans rodzinny na Cyprze
Ktokolwiek pogubi się w zawiłościach narracji Tolomea i uzna ją za absurdalną, powinien zagłębić się w prawdziwą historię macedońskiej dynastii Ptolemeuszy, władającej starożytnym Egiptem przez blisko trzy stulecia. Na tym tle dokonana przez Hayma adaptacja wcześniejszego libretta Capecego robi wrażenie całkiem przejrzystej. Ptolemeusz IX Soter istniał naprawdę, podobnie jak jego matka Kleopatra III – nieobecna sprawczyni przedstawionego w operze zamieszania, które w rzeczywistości miało jeszcze inny, znacznie burzliwszy przebieg. Tolomeo był ostatnim dziełem Händla dla Royal Academy of Music przed jej bankructwem w 1728 roku. Cieniem na premierze położył się też konflikt kompozytora z primo uomo kompanii, fenomenalnym kastratem Senesinem, wykonawcą partii tytułowej. Na tym utworze zakończyła się też współpraca Händla z Francescą Cuzzoni i Faustiną Bordoni – dwoma pozostałymi filarami śpiewaczego triumwiratu, który przyczynił się do największych tryumfów jego oper w Londynie. Tolomeo nie od razu popadł w zapomnienie: po klęsce „pierwszej” Akademii wznowiono go jeszcze dwukrotnie za życia twórcy. Na sceny powrócił w latach 60. ubiegłego wieku i wciąż pozostaje w kręgu zainteresowań wykonawców – jako jedna z piękniejszych Händlowskich opowieści o zwycięstwie dobra i miłości nad bezdusznym okrucieństwem możnych tego świata.
Dorota Kozińska
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Jakubem Józefem Orlińskim:
Zachęcamy do wysłuchania eseju autorstwa Doroty Kozińskiej poświęconego programowi koncertu:
Może Cię również zainteresować koncert:Joyce DiDonato / EDEN. One song, one seed – 18 czerwca 2023.
Mój Karnet Festiwalowy – Festiwal Katowice Kultura Natura 2023
Ten koncert może być częścią „Mojego Karnetu Festiwalowego – Festiwal Katowice Kultura Natura 2023”. Sprawdź szczegóły i skomponuj „Mój Karnet Festiwalowy” dowolnie, wybierając spośród różnych koncertów w ramach Festiwalu i zyskaj aż do 30% zniżki.
Mój Karnet Festiwalowy można zakupić w kasie lub złożyć rezerwację telefoniczną. Więcej informacji – karnet festiwalowy.
Koncerty w ramach oferty "Mój Karnet Festiwalowy – Katowice Kultura Natura 2023" dostępne są w zakładce – program.
Czas trwania koncertu (łącznie z przerwą): ok. 160 min
Organizator
Współorganizatorzy
NOSPR współfinansują
Patroni medialni
Partner motoryzacyjny
Partner Główny Festiwalu
Partner
Partner Główny koncertów abonamentowych NOSPR w sezonie 2022/2023
Najbliższe koncerty
Grupa Rodzina mini / (dzieci 7 – 18 miesięcy)
Sala kameralna
Na drodze do nowej harmonii VIII Źródła, inspiracje, konteksty. / Literatura solowa i kameralna na instrumenty dęte drewniane i akordeon
Sala kameralna