Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Orkiestra Akademii NOSPR & Vincent Kozlovsky / Suita taneczna - NOSPR

Orkiestra Akademii NOSPR & Vincent Kozlovsky / Suita taneczna

Plan sali
Ceny biletów: 15-30 zł
Radosław Kaźmierczak
Wykonawcy
Orkiestra Akademii NOSPR
Program
Grażyna Bacewicz
Koncert na orkiestrę smyczkową
Francis Poulenc
Koncert g-moll na organy, kotły i smyczki
Béla Bartók (oprac. Joolz Gale)
Suita taneczna (opracowanie na orkiestrę kameralną) - prawykonanie polskie

Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach

Okrzyknięty ekstatycznym, nasycony sprzecznościami Koncert g-moll na organy, kotły i smyczki należy do najwybitniejszych dzieł Poulenca. Składa się z siedmiu skrajnie kontrastujących ze sobą części: od powolnych, neoklasycznych i wręcz kipiących patosem po pełne wigoru i autoironii części szybkie, w których słychać inspiracje kompozytora muzyką popularną swoich czasów. Dziś Koncert świetnie sprawdziłby się jako ścieżka dźwiękowa do filmu sci-fi lub epickiej gry komputerowej.

Młodzi muzycy Akademii NOSPR pod dyrekcją Vincenta Kozlovskiego sięgną także po Suitę taneczną Béli Bartóka, która już za życia kompozytora stała się symbolem muzyki na wskroś nowoczesnej i z miejsca trafiła do repertuaru wielu orkiestr. Niech was jednak nie zmyli tytuł: utwór ma nic wspólnego z tradycyjną suitą złożoną ze stylizowanych tańców ludowych. Jedynym usprawiedliwieniem dla tej nazwy może być co najwyżej wyrazista rytmika.

W programie także Koncert na orkiestrę smyczkową, o którym Stefan Kisielewski przy okazji Walnego Zjazdu Związku Kompozytorów Polskich napisał: „Honor kompozytorów polskich uratowała »baba« – Grażyna Bacewicz. Jej Koncert na orkiestrę smyczkową, napisany z rozpędem i energią, pełen płynnej inwencji i świetnych pomysłów instrumentacyjnych, obudził nas w końcu z letargu. Utwór nawiązuje do jakiegoś Bacha czy Haendla – taki współczesny Koncert brandenburski. Poczuliśmy tu wreszcie »krwisty kawał« zdrowej i smacznej muzyki” (cyt. za Culture.pl).

Alexandra Kozowicz

Czas trwania koncertu: ok. 80 minut

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading