Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Recitale mistrzowskie - NOSPR

Recitale mistrzowskie

Sobota
19:30
Wykonawcy
Tamara Granat – fortepian
Rafał Łuszczewski – fortepian
Program

George Gershwin – Fantazja z op. Porgy and Bess (oprac. Percy Grainger)

Dave Brubeck – Blue Rondo á la Turk

Riccardo Cocciante – Belle z musicalu Dzwonnik z Notre Dame

Darius Milhaud – Scaramouche

Ástor Piazzolla – Milonga del Angel

                             Adiós Nonino

                             Libertango

                           

 

Muzyka wysoka zawsze czerpała soki żywotne z muzykowania „ludowego” . Nawet tak dostojne formy jak barokowe wariacje ostinatowe, wyrosły z renesansowych tańców: passacaglii, chaccony i innych. Nie mówiąc już o instrumentalnych suitach tego okresu, o klasycystycznych ländlerach, o romantycznym czerpaniu całą garścią ze źródeł narodowych (ludowych). Muzyka wieku XX, wskutek rewolucji modernistycznej, zatraciła tę łatwość asymilowania stylów „niskich”, zakorzenionych w tradycyjnym języku skal i harmonii tonalnej. Ale, jak wcześniej, prób zapośredniczenia oddalających się od siebie światów muzycznych nie brakowało. Pojawiły się też, w dobie globalizacji, nowe obszary, które należało muzyce „poważnej” przyswoić. Do nich należą obie Ameryki. Argentyńskie tango opanowało Europę tuż przed I wojną światową, pozostawiając ślad w twórczości m.in. Satiego, Strawińskiego i Milhauda. Ale to Astor Piazzolla, Argentyńczyk z krwi i kości, dotarł z rytmami tanga do najszerszej publiczności. Amerykański jazz także miał swych popularyzatorów. Dla George’a Gershwina i Dave'a Brubecka, w dobie silnych podziałów rasowych, był poniekąd muzyką adaptowaną, ale biali muzycy przyczynili się do zmiany statusu jazzu, który stał się muzyczną dumą całej Ameryki. [Marcin Trzęsiok]       

Najbliższe koncerty

Collegium 1704 / Przymierze i chwała
Muzyka dawna / Mój Karnet
202519:30

Collegium 1704 / Przymierze i chwała

Sala koncertowa

Kup bilet
Recital laureata XIX Konkursu Chopinowskiego / Kevin Chen
Koncerty kameralne / Koncerty laureatów XIX Konkursu Chopinowskiego
202518:00

Recital laureata XIX Konkursu Chopinowskiego / Kevin Chen

Sala koncertowa

Brak biletów
Czy pamiętasz? – koncert dedykowany Ewie Demarczyk i Markowi Grechucie w wykonaniu Piwnicy pod Baranami
Zewnętrzny organizator koncertu
202519:00

Czy pamiętasz? – koncert dedykowany Ewie Demarczyk i Markowi Grechucie w wykonaniu Piwnicy pod Baranami

Sala koncertowa

Kup bilet
Magda Umer - Koncert jubileuszowy 55 / 75 / koncert odwołany
Zewnętrzny organizator koncertu
202519:15

Magda Umer - Koncert jubileuszowy 55 / 75 / koncert odwołany

Sala koncertowa

Harmonia Głosów - 115 lat amatorskiego ruchu muzycznego na Śląsku!
Koncerty specjalne
202518:00

Harmonia Głosów - 115 lat amatorskiego ruchu muzycznego na Śląsku!

Sala koncertowa

Brak biletów
Koncert przyjazny sensorycznie „Pianissimo” / Erlendis Quartet
Koncerty sensoryczne
202519:30

Koncert przyjazny sensorycznie „Pianissimo” / Erlendis Quartet

Sala kameralna

Fantazja polska: Olga Pasiecznik & Equilibrium String Quartet
Zewnętrzny organizator koncertu
202519:00

Fantazja polska: Olga Pasiecznik & Equilibrium String Quartet

Sala kameralna

Kup bilet
{oh!} Orkiestra / Pastuszka / Sariel / Szczepańska / Tomkiewicz / Cantar e Pizzicar
Muzyka dawna / Mój Karnet
202519:30

{oh!} Orkiestra / Pastuszka / Sariel / Szczepańska / Tomkiewicz / Cantar e Pizzicar

Sala kameralna

Brak biletów
Dźwięki w nas i wokół nas
Dźwięki w nas i wokół nas
202510:00

Dźwięki w nas i wokół nas / warsztaty dla rodzin z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi

Sala warsztatowa NOSPR

NOSPR / Hron / Obrazki środkowej Europy
S3Abonament
202512:00

NOSPR / Hron / Obrazki środkowej Europy

Sala koncertowa

Kup bilet

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading