Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Recitale mistrzowskie - NOSPR

Recitale mistrzowskie

Sobota
19:30
Wykonawcy
Tamara Granat – fortepian
Rafał Łuszczewski – fortepian
Program

George Gershwin – Fantazja z op. Porgy and Bess (oprac. Percy Grainger)

Dave Brubeck – Blue Rondo á la Turk

Riccardo Cocciante – Belle z musicalu Dzwonnik z Notre Dame

Darius Milhaud – Scaramouche

Ástor Piazzolla – Milonga del Angel

                             Adiós Nonino

                             Libertango

                           

 

Muzyka wysoka zawsze czerpała soki żywotne z muzykowania „ludowego” . Nawet tak dostojne formy jak barokowe wariacje ostinatowe, wyrosły z renesansowych tańców: passacaglii, chaccony i innych. Nie mówiąc już o instrumentalnych suitach tego okresu, o klasycystycznych ländlerach, o romantycznym czerpaniu całą garścią ze źródeł narodowych (ludowych). Muzyka wieku XX, wskutek rewolucji modernistycznej, zatraciła tę łatwość asymilowania stylów „niskich”, zakorzenionych w tradycyjnym języku skal i harmonii tonalnej. Ale, jak wcześniej, prób zapośredniczenia oddalających się od siebie światów muzycznych nie brakowało. Pojawiły się też, w dobie globalizacji, nowe obszary, które należało muzyce „poważnej” przyswoić. Do nich należą obie Ameryki. Argentyńskie tango opanowało Europę tuż przed I wojną światową, pozostawiając ślad w twórczości m.in. Satiego, Strawińskiego i Milhauda. Ale to Astor Piazzolla, Argentyńczyk z krwi i kości, dotarł z rytmami tanga do najszerszej publiczności. Amerykański jazz także miał swych popularyzatorów. Dla George’a Gershwina i Dave'a Brubecka, w dobie silnych podziałów rasowych, był poniekąd muzyką adaptowaną, ale biali muzycy przyczynili się do zmiany statusu jazzu, który stał się muzyczną dumą całej Ameryki. [Marcin Trzęsiok]       

Najbliższe koncerty

Możdżer Danielsson Fresco BEAMO
Koncerty gościnne
202419:00

Możdżer Danielsson Fresco BEAMO

Sala koncertowa

Kup bilet
JazzKLUB / Szalona wyobraźnia / James Brandon Lewis’ Red Lily Quintet
JazzKLUB / Mój Karnet
202419:30
Kirk Knuffke na estradzie

JazzKLUB / Szalona wyobraźnia / James Brandon Lewis’ Red Lily Quintet

Sala kameralna

Kup bilet
Na drodze do nowej harmonii VIII Źródła, inspiracje, konteksty.
Koncerty gościnne
202418:00

Na drodze do nowej harmonii VIII Źródła, inspiracje, konteksty. / Literatura solowa i kameralna na instrumenty dęte drewniane i akordeon

Sala kameralna

NOSPR / Borowicz / Le Sage / Legenda muzyki francuskiej
S1Abonament
202419:30
dyrygent Łukasz Borowicz

NOSPR / Borowicz / Le Sage / Legenda muzyki francuskiej

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
Kammerorchester Basel / René Jacobs / Haydn. W poszukiwaniu prawdy
Orkiestry gościnne / Muzyka dawna
202419:30
zdjęcie grupowe orkiestry

Kammerorchester Basel / René Jacobs / Haydn. W poszukiwaniu prawdy

Sala koncertowa

Kup bilet
Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata
Koncerty gościnne
202417:00

Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata

Sala koncertowa

Kup bilet
Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata
Koncerty gościnne
202420:30

Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata

Sala koncertowa

Kup bilet
JazzKLUB / Oberek na jazzowo / Jose Manuel Albán-Juárez
JazzKLUB / Mój Karnet
202419:30
Jose Manuel Albán-Juárez z talerzami

JazzKLUB / Oberek na jazzowo / Jose Manuel Albán-Juárez

Sala kameralna

Kup bilet
"Pianissimo" / koncert sensoryczny
Koncerty przyjazne sensorycznie: „Pianissimo” i „Espressivo”
202419:30
skrzypaczka na estradzie NOSPR

"Pianissimo" / koncert sensoryczny

Sala kameralna

Zwiedzanie zakamarków NOSPR po śląsku
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
202418:00

Zwiedzanie zakamarków NOSPR po śląsku

NOSPR

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading