Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Recital mistrzowski - NOSPR

Recital mistrzowski

Niedziela
18:00
Wykonawcy
Maria Sławek – skrzypce
Anna Maria Staśkiewicz – skrzypce
Katarzyna Budnik – Gałązka
Artur Rozmysłowicz – altówka
Rafał Kwiatkowski – wiolonczela
Marcin Zdunik – wiolonczela
Program

Johannes Brahms – II Sekstet smyczkowy G-dur op. 36

***

Ernő Dohnányi – Sekstet smyczkowy B-dur 

Johannesa Brahmsa (1833-1897) respekt dla tradycji, zwłaszcza klasyków wiedeńskich, był omalże paraliżujący. Świadczy o tym najlepiej jego długie dojrzewanie do pierwszej symfonii (1876) oraz pierwszych kwartetów smyczkowych (1873). Ale dwa sekstety to oczywiście nie tylko wprawki do kwartetu, lecz utwory samodzielne i doskonałe. Sekstet G-dur op. 36 (1865) – w porównaniu z pierwszym, w B-dur, op. 18 (1860) – wyróżnia się fakturalną lekkością, która uwydatnia subtelne sploty kontrapunktu. Jeden z tematów części pierwszej oparty jest na dźwiękach AGAHE. Zaszyfrowane tu zostało, w stylu Schumanna, imię Agathe von Siebold. Co się za tym kryje? W jednym z listów napisał Brahms: „Zatem uwolniłem się od swojej ostatniej miłości”.  

Zapoznawszy się z Kwintetem fortepianowym c-moll (1895) Ernő Dohnányi’ego  (1877-1960) Johannes Brahms, pełen entuzjazmu, zaangażował się w promocję nieznanego kompozytora w Wiedniu. Oprócz wielkiego talentu, nie mogło ujść jego uwadze, iż w muzyce Dohnányi’ego znać silny wpływ… Brahmsa. Słuchać go też wyraźnie w Sekstecie smyczkowym B-dur (1893, rew. 1896): w ewolucyjnym sposobie rozwijania melodii, w harmonice, w emocjonalnym nasyceniu, w obfitości technik polifonicznych. Pomyśleć, że to dzieło nastolatka! Dohnányi, obok Bartóka i Kodálya największy kompozytor węgierski pierwszej połowy XX wieku, po wojnie odsunięty w kąt (konserwatysta), powraca dziś z czyśćca zapomnienia na estrady koncertowe całego świata.
[Marcin Trzęsiok]

Najbliższe koncerty

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202514:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Tokorozawa Muse

"nie Pali się" Musicale Wszech Czasów
Zewnętrzny organizator koncertu
202516:00

"nie Pali się" Musicale Wszech Czasów

Sala koncertowa

"nie Pali się" Musicale Wszech Czasów
Zewnętrzny organizator koncertu
202519:00

"nie Pali się" Musicale Wszech Czasów

Sala koncertowa

Organowe brzmienia / wydarzenie dla rodzin z dziećmi
Dzień otwarty organów
202512:00

Organowe brzmienia / wydarzenie dla rodzin z dziećmi / Muzyka sfer, czyli kosmiczna podróż z organami

Sala koncertowa

Gra organowa / brak miejsc
Dzień otwarty organów
202512:00

Gra organowa / brak miejsc

Foyer NOSPR

Tajemnice organów NOSPR / oprowadzanie / grupa I / brak miejsc
Dzień otwarty organów
202513:00

Tajemnice organów NOSPR / oprowadzanie / grupa I / brak miejsc

Sala koncertowa

Brak biletów
Tajemnice organów NOSPR / oprowadzanie / grupa II / brak miejsc
Dzień otwarty organów
202513:40

Tajemnice organów NOSPR / oprowadzanie / grupa II / brak miejsc

Sala koncertowa

Brak biletów
Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202514:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Chiba, Ichikawa Shimin Hall

Tajemnice organów NOSPR / oprowadzanie / grupa III / brak miejsc
Dzień otwarty organów
202514:20

Tajemnice organów NOSPR / oprowadzanie / grupa III / brak miejsc

Sala koncertowa

Brak biletów
Tajemnice organów NOSPR / oprowadzanie / grupa IV / brak miejsc
Dzień otwarty organów
202515:00

Tajemnice organów NOSPR / oprowadzanie / grupa IV / brak miejsc

Sala koncertowa

Brak biletów

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading