Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

{oh!} Orkiestra Historyczna / Martyna Pastuszka - NOSPR

{oh!} Orkiestra Historyczna / Martyna Pastuszka

Piątek
19:30
Wykonawcy
{oh!} Orkiestra Historyczna
Martyna Pastuszka – skrzypce, prowadzenie zespołu
Program

Georg Muffat - Suavioris harmoniae instrumentalis hyporchematicae florilegium primum

Suita EUSEBIA
Ouverture – Air – Sarabande – Gigue I – Gavotte – Gigue II – Menuet

Suita BLANDITIAE
Ouverture - Sarabande – Bourrée – Chaconne – Gigue – Menuet – Echo

Suita GRATITUDO
Ouverture – Balet – Air – Bourrée – Gigue – Gavotte – Menuet

----   --- ----

Suita CONSTANTIA
Air – Entree des Fraudes (Wejście Oszustów), Entree des Insultes (Wejście  Obrażonych) - Gavotte

Georg Muffat - Sonata violino solo (Praga 1677)
Adagio – Allegro – Adagio – Allegro – Adagio

Suita CONSTANTIA (la suit)
Bouree – Menuet I -II - Gigue

Suita SOLLICITUDO
Ouverture – Allemande – Air – Gavotte – Menuet I – Menuet II - Bourrée

Będący rówieśnikiem Arcangela Corellego Georg Muffat (1653-1704) wywodził się z rodziny o szkocko-francuskich korzeniach, uważał się jednak za kompozytora niemieckiego. Jako jeden z niewielu miał sposobność poznać u źródła zarówno muzykę Jean-Baptiste Lully’ego, jak i Corellego. W dzieciństwie uczył się u Lully’ego w Paryżu, a jako młodzieniec studiował u Bernarda Pasquiniego w Rzymie, gdzie poznał Corellego i grał z nim nawet swoje concerti grossi. Dzięki takiemu pokierowaniu swą edukacją i karierą muzyczną Muffat stał się doskonałym znawcą i propagatorem francuskiego oraz włoskiego stylu w krajach niemieckojęzycznych. Działał na dworze cesarskim w Wiedniu, w Pradze, był kapelmistrzem biskupów Salzburga i Pasawy.

Do historii przeszedł głównie jako autor zbiorów francuskich suit orkiestrowych i włoskich concerti grossi. Choć wieloodcinkowa Sonata skrzypcowa D-dur powstała w 1677 w Pradze, jeszcze przed pobytem kompozytora w Rzymie, nosi wyraźnie włoskie cechy stylistyczne (kantylena, unikanie wielodźwięków). Zbiór Florilegium primum, wydany w Augsburgu w 1695 roku, zawiera 7 suit orkiestrowych powstałych na dworze arcybiskupa Salzburga Maxa Gandolfa. Przeznaczony jest na typowy dla Lully’ego pięciogłosowy zespół smyczków (z dwoma głosami altówkowymi), któremu może, ale nie musi towarzyszyć basso continuo (b.c. ad libitum). Wszystkie suity są siedmioczęściowe i rozpoczynają się francuską uwerturą, z wyjątkiem ostatniej ośmioczęściowej, którą otwiera Air. Po uwerturze następują tańce, przeważnie pochodzenia francuskiego (np. gawot, menuet, bourrée, balet) lub części baletowe Entrée des Fraudes (Wejście Oszustwa) i Entrée des Insultes (Wejście Obelgi) w Suicie nr 7. Wzorem francuskim wszystkie utwory noszą sugestywne tytuły, np. nr 1 Eusebia (Pobożność), nr 3 Gratitudo (Wdzięczność), nr 5 Sollicitudo (Troska), nr 6 Blanditiae (Wyrozumiałość), nr 7 Constantia (Stałość). Tytuły pierwszej i ostatniej suity mogą nasunąć też skojarzenie z cesarzem Konstantynem Wielkim i jego drugą żoną Flavią Eusebią. W przedmowie do zbioru Muffat pisze, że utwory te cieszyły się dużym powodzeniem wśród arystokracji. Daje też szereg precyzyjnych wskazówek wykonawczych.

Piotr Wilk

Najbliższe koncerty

JazzKLUB / Cudownie swingujący / Kresten Osgood Quintet
JazzKLUB / Mój Karnet
202519:30

JazzKLUB / Cudownie swingujący / Kresten Osgood Quintet

Sala kameralna

Kup bilet
JazzKLUB / Myra Melford Splash Trio / Soczyste boogie woogie
JazzKLUB / Mój Karnet
202519:30
Myra Melford

JazzKLUB / Myra Melford Splash Trio / Soczyste boogie woogie

Sala kameralna

Kup bilet
Kalejdoskop / Muzyka nie całkiem poważna
Kalejdoskop
202509:30

Kalejdoskop / Muzyka nie całkiem poważna / klasy 1-3

Sala kameralna

Kalejdoskop / Muzyka nie całkiem poważna
Kalejdoskop
202511:30

Kalejdoskop / Muzyka nie całkiem poważna / klasy 4-6

Sala kameralna

Festiwal Katowice Kultura Natura / Ogrody rozstania / NOSPR / Alsop / Mahler
S1Abonament
202519:30

Festiwal Katowice Kultura Natura / Ogrody rozstania / NOSPR / Alsop / Mahler

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
Festiwal Katowice Kultura Natura / Powrót do raju? / Orchestra di Santa Cecilia / Harding / Bell
Festiwal Katowice Kultura Natura
202519:30
Orkiestra Santa Cecilia z Danielem Hardingiem

Festiwal Katowice Kultura Natura / Powrót do raju? / Orchestra di Santa Cecilia / Harding / Bell

Sala koncertowa

Kup bilet
Dźwięki w nas i wokół nas
Dźwięki w nas i wokół nas
202510:00

Dźwięki w nas i wokół nas

Sala warsztatowa NOSPR

Koncert w porze drzemki dla rodziców z maluchami (do 12 miesięcy)
Wydarzenia towarzyszące Festiwalu Katowice Kultura Natura „Echa Arkadii”
202511:30
widok na budynek NOSPR z kwiatami w kadrze

Koncert w porze drzemki dla rodziców z maluchami (do 12 miesięcy)

Sala kameralna

Inauguracja instalacji Marcina Dymitra „Dźwięk w ruchu”
Wydarzenia towarzyszące Festiwalu Katowice Kultura Natura „Echa Arkadii”
202518:30
Marcin Dymiter

Inauguracja instalacji Marcina Dymitra „Dźwięk w ruchu”

Foyer NOSPR

Festiwal Katowice Kultura Natura / Adam Ben Ezra / Heavy Drops (duo)
Festiwal Katowice Kultura Natura / JazzKLUB
202519:30
Adam Ben Ezra sesja zdjęciowa

Festiwal Katowice Kultura Natura / Adam Ben Ezra / Heavy Drops (duo)

Sala koncertowa

Kup bilet

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading