Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

NOSPR / Mikhail Tatarnikov / Adrien La Marca - NOSPR

NOSPR / Mikhail Tatarnikov / Adrien La Marca

Piątek
19:30
Wykonawcy
NOSPR
Adrien La Marca – altówka
Program

Benjamin Britten – „Cztery interludia morskie” z opery „Peter Grimes” (15')

William Walton – Koncert na altówkę i orkiestrę (27')

Siergiej Rachmaninow – II Symfonia (46')

Przed koncertem, o godz. 18.45 Towarzystwo Przyjaciół NOSPR zaprasza do sali kameralnej na spotkanie z Marcinem Majchrowskim, który omówi wykonywane tego wieczoru utwory.

Jeszcze przed premierą Petera Grimesa (1945) Benjamin Britten (1913-1976) postanowił wyodrębnić z tkanki opery cztery interludia orkiestrowe i opublikować je pod postacią suity. Po przeniesieniu interludium Storm z połowy I aktu na koniec cyklu otrzymał dzieło dramaturgicznie skończone. Każdy z tych przerywników oddaje atmosferę konfliktu w osadzie rybackiej metaforą morza. Tak mistrzowsko skonstruowaną środkami muzycznymi, że gdy zasugerowano Brittenowi, by ze względów praktycznych rozbudował jedno z interludiów, kategorycznie odmówił: „Poczułem się jak architekt, któremu w ukończony gmach katedry kazano wbudować dodatkową kamienną belkę”.

Podobnym brakiem zrozumienia wykazał się Lionel Tertis, słynny angielski altowiolista, dla którego William Walton (1902-1983) napisał swój Koncert (1929). Rękopis odrzucony przez kapryśnego wirtuoza trafił do rąk samego Hindemitha, który dokonał prawykonania pod batutą kompozytora. Sukces utworu stał się zarzewiem przyjaźni między obydwoma twórcami, dał też do myślenia Tertisowi, który wkrótce zrewidował swój stosunek do modernistycznego stylu Waltona.

Siergiej Rachmaninow (1873-1943), sam nie wierzył w swój talent symfoniczny. Zniechęcony porażką I Symfonii, nad Drugą (1907) pracował w pocie czoła i poprawiał ją przez pół wieku, mimo doskonałego przyjęcia wersji pierwotnej. Współcześni wykonawcy słusznie do niej wracają: utwór odsłania wspaniałą inwencję melodyczną Rachmaninowa i jego mistrzostwo w operowaniu wielką formą.

Dorota Kozińska

Najbliższe koncerty

Kammerorchester Basel / René Jacobs / Haydn. W poszukiwaniu prawdy
Orkiestry gościnne / Muzyka dawna
202419:30
zdjęcie grupowe orkiestry

Kammerorchester Basel / René Jacobs / Haydn. W poszukiwaniu prawdy

Sala koncertowa

Kup bilet
Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata
Koncerty gościnne
202417:00

Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata

Sala koncertowa

Kup bilet
Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata
Koncerty gościnne
202420:30

Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
JazzKLUB / Oberek na jazzowo / Jose Manuel Albán-Juárez
JazzKLUB / Mój Karnet
202419:30
Jose Manuel Albán-Juárez z talerzami

JazzKLUB / Oberek na jazzowo / Jose Manuel Albán-Juárez

Sala kameralna

Kup bilet
"Pianissimo" / koncert sensoryczny
Koncerty przyjazne sensorycznie: „Pianissimo” i „Espressivo”
202419:30
skrzypaczka na estradzie NOSPR

"Pianissimo" / koncert sensoryczny

Sala kameralna

Zwiedzanie zakamarków NOSPR po śląsku
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
202418:00

Zwiedzanie zakamarków NOSPR po śląsku

NOSPR

NOSPR / Hermus / Wielcy symfonicy i Śpiewacy norymberscy
S2Abonament
202419:30

NOSPR / Hermus / Wielcy symfonicy i Śpiewacy norymberscy

Sala koncertowa

Kup bilet
Dźwięki w nas i wokół nas
Dźwięki w nas i wokół nas
202410:00

Dźwięki w nas i wokół nas

Sala warsztatowa NOSPR

AYO - MAMI WATA TOUR
Koncerty gościnne
202419:30

AYO - MAMI WATA TOUR

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
Co łączy róg alpejski z organami? / Torlontano / Di Lernia
Koncerty organowe / Mój Karnet
202412:00

Co łączy róg alpejski z organami? / Torlontano / Di Lernia

Sala koncertowa

Kup bilet

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading