Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

NOSPR - NOSPR

NOSPR

Niedziela
12:00
Dyrygent
Pierre-André Valade
Wykonawcy
Marek Andrysek – akordeon
Marcin Majchrowski – komentator
Program

Astor Piazzolla – Koncert Aconcagua na bandoneon i orkiestrę

Marc-André Dalbavie – La source d'un regard (pierwsze wykonanie polskie)

Maurice Ravel – Walce szlachetne i sentymentalne

Marc-André Dalbavie (ur. 1961) należy do drugiej generacji francuskich spektralistów. Uczeń m.in. Pierre’a Bouleza, Dalbavie ma za sobą wieloletnie doświadczenie IRCAM-u, gdzie zajmował się muzyką elektroniczną. Jego wyobraźnię poruszyła potem muzyka instrumentów tradycyjnych, w której wykorzystuje swe doświadczenia studyjne. La source d’un regard (2007) jest hołdem dla Oliviera Messiaena, napisanym z okazji 100-lecia jego urodzin (rocznica przypadła na rok 2008). Kompozycja ciągła, choć wyróźniają się trzy części, z centralną sekcją kulminacyjną. Dalbavie wykorzystuje tu liczne cytaty z Messiaena, które poddaje spektralnej „obróbce”. Pierre-André Valade, francuski dyrygent (i znakomity flecista) należy do najwybitniejszych interpretatorów muzyki spektralnej. 
Muzyka Ástora Piazzolli zrobiła w osatnich dwóch dakadach światową karierę. Stoi za tym zmiana wrażliwości u nowej generacji słuchaczy, szukających w muzyce stref granicznych między rejestrem poważnym, etnicznym i lekkim. Piazzolla doskonale uchwycił ducha i etos argentyńsiego tanga – z jego pasją, melancholią i poczuciem fatalistycznej nieuchronności. Argentyński bandoneon daje się zastąpić europejskim akordeonem, który zabrzmi pod palcami wirtuoza tego instrumentu i pedagoga katowickiej Akademii Muzycznej, Marka Andryska. Partyturę Walców szlachetnych i sentymentalnych opatrzył Ravel mottem Henri de Régniera: …przyjemność rozkoszna i zawsze nowa zajęć bezużytecznych. Cykl ten – pierwotnie fortepianowy (1911), potem zorkiestrowany (1912) – jest hołdem dla Franza Schuberta, autora zbiorów analogicznych: Walce szlachetne i Walce sentymentalne, ale osobnych (1823). [Marcin Trzęsiok]

Najbliższe koncerty

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202412:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202417:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR
202416:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR

NOSPR

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading