Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Dowcip, brawura i legendarny warsztat - NOSPR

Dowcip, brawura i legendarny warsztat

Plan sali
Ceny biletów: 30-40 zł
Jan Zegalski
Wykonawcy
Magdalena Lucjan – sopran
Ewa Andruszkiewicz – skrzypce
Karolina Waloszczyk – wiolonczela
Piotr Kopiński – fortepian
Agnieszka Kopińska – fortepian
Beata Tomanek – prowadzenie
Program
Witold Lutosławski
„Wariacje na temat Paganiniego” na dwa fortepiany
„Epitafium” na obój i fortepian
„Grave” Metamorfozy na wiolonczelę i fortepian
„Lullaby
„Subito” na skrzypce i fortepian
„Chantefleurs et chantefables” (opracowanie na głos i fortepian Eugeniusz Knapik)

Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach

Muzyka Witolda Lutosławskiego była przeciwieństwem przesady i rozgadania. Kompozytor kondensował to, co chciał powiedzieć, latami szlifował własne koncepcje formy uwzględniające możliwości percepcyjne słuchacza. Bywał też mistrzem miniatury – bo jak inaczej nazwać, jeśli nie mistrzostwem, efektowną brawurę Wariacji na temat Paganiniego (1941), granych podczas okupacji w warszawskiej kawiarni „Aria”? Preludia taneczne (1954) to utworki pedagogiczne, a jednak słucha się ich z zainteresowaniem w wykonaniach profesjonalistów. W Epitafium (1980) i Grave (1981) opłakiwał zmarłych przyjaciół, każdemu z utworów nadając indywidualny kształt. Krótkie pieśni Chantefleurs et chantefables (1990) odbijały dowcipnie treść surrealistycznych wierszyków dla dzieci, zapewniając kapitalną zabawę dorosłym.

Subito (1992) z efektowną figurą przypominającą uderzenie pioruna to ostatni utwór Lutosławskiego. Efektowny i zwarty – pokazujący, że kompozytor do końca nie zagubił dyscypliny swojego legendarnego warsztatu.

Adam Suprynowicz

Ten koncert może być częścią „Mojego karnetu”. Sprawdź szczegóły i skomponuj „Mój karnet kameralny” lub dowolny, wybierając spośród koncertów różnych serii w sali kameralnej i koncertowej – więcej informacji.

Sprawdź najbliższe koncerty w tym cyklu

Czas trwania koncertu: ok. 70 minut

Najbliższe koncerty

Dvořák. Bardziej czeski czy amerykański?
Koncerty kameralne / Mój Karnet
202419:30

Dvořák. Bardziej czeski czy amerykański?

Sala kameralna

Kup bilet
AUKSO x Leszek Możdżer
Orkiestry gościnne / Mój Karnet
202419:30

AUKSO x Leszek Możdżer

Sala koncertowa

Brak biletów
NOSPR / Peleggi / Podejmujące ryzyko i żądne przygód
S3Abonament
202412:00

NOSPR / Peleggi / Podejmujące ryzyko i żądne przygód

Sala koncertowa

Kup bilet
NOSPR / Alsop / Polski Narodowy Chór Młodzieżowy / Mahlerowskie „Zmartwychwstanie”
S1Abonament
202419:30

NOSPR / Alsop / Polski Narodowy Chór Młodzieżowy / Mahlerowskie „Zmartwychwstanie”

Sala koncertowa

Brak biletów
JazzKLUB / Fiordy, jazz i big-band - Trondheim Jazz Orchestra
JazzKLUB / Mój Karnet
202419:30

JazzKLUB / Fiordy, jazz i big-band - Trondheim Jazz Orchestra

Sala kameralna

Brak biletów
Jeff Mills presents Tomorrow Comes The Harvest
Koncerty zewnętrzne
202420:00

Jeff Mills presents Tomorrow Comes The Harvest

Sala koncertowa

Kup bilet
FISZ EMADE TWORZYWO Symfonicznie
Koncerty zewnętrzne
202418:00

FISZ EMADE TWORZYWO Symfonicznie

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
FISZ EMADE TWORZYWO Symfonicznie
Koncerty zewnętrzne
202420:30

FISZ EMADE TWORZYWO Symfonicznie

Sala koncertowa

Kup bilet
Jakub Józef Orliński & Aleksander Dębicz #LetsBaRock
Koncerty zewnętrzne
202420:00

Jakub Józef Orliński & Aleksander Dębicz #LetsBaRock

Sala koncertowa

Marcin Kydryński prezentuje SIESTA w drodze: TRIBUTE to CESARIA EVORA
Koncerty zewnętrzne
202419:00
Cesaria Evora

Marcin Kydryński prezentuje SIESTA w drodze: TRIBUTE to CESARIA EVORA

Sala koncertowa

Kup bilet

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading