Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

9. Festiwal Prawykonań „Polska muzyka najnowsza” / NOSPR / Franck Ollu - transmisja live - NOSPR

9. Festiwal Prawykonań „Polska muzyka najnowsza” / NOSPR / Franck Ollu - transmisja live

Wykonawcy
Franck Ollu – dyrygent
Mikołaj Laskowski – realizacja warstwy elektronicznej i wideo
Dawid Bonk – gitara elektryczna
Piotr Kopiński – syntezatory
Piotr Nowicki – fortepian
Dagna Sadkowska – skrzypce
Paweł Nowicki – perkusja
Program
Joanna Woźny
„Inner Piece” na orkiestrę symfoniczną i solistów kwartetu Kwartludium
Mikołaj Laskowski
„Lighted Motion and Sound Waterfall Picture
Artur Zagajewski
„und nur dieser Wind” na orkiestrę

Z przykrością informujemy, że koncert odbędzie bez udziału publiczności. Podobnie jak Państwo, cieszyliśmy się ogromnie na to spotkanie. Niestety stanęły mu na drodze trudności związane z pandemią.

Jednocześnie serdecznie zapraszamy na transmisję online, koncert będzie dostępny na profilu Facebook NOSPR, kanale YouTube oraz stronie internetowej NOSPR.

Informacja o możliwych formach rozliczenia środków za koncert.

Dziękujemy za to, że są Państwo z nami online!

Informujemy, że z przyczyn niezależnych od NOSPR zmianie uległ program koncertu. Utwór Hanny Kulenty zostanie wykonany podczas jesiennej odsłony Festiwalu, utwór Adama Bałdycha zostanie wykonany podczas koncertu 23 kwietnia 2021.

Joanna Woźny – Inner Piece na orkiestrę symfoniczną i solistów kwartetu Kwartludium

Bardzo ważnym punktem obsady utworu jest włączenie solistów jako przeciwstawnych aparatowi orkiestry na zasadzie barokowego concerto grosso. Wiążące się z tym aspekty to technika koncertująca jako współdziałanie z jednej oraz jako współzawodniczenie z drugiej strony.

Innym istotnym elementem kompozycji są dźwiękowe zapożyczenia z trzech klasycznych utworów muzyki nowej autorstwa Karlheinza Stockhausena, Arnolda Schönberga i Edgara Varèse’a. Cytaty te stanowią niejako pozamuzyczny charakter utworu i źródło kompozytorskiej inspiracji.

Na płaszczyźnie strukturalnej mamy do czynienia z poddaniem materiału muzycznego ciągłej fluktuacji – zestawieniem płynnych przejść z nagłymi kontrastami, opartych zarówno na kompresji, jak i radykalnym podziale (rozpadzie) tkanki dźwiękowej.

Joanna Woźny

Joanna Woźny - biografia (pdf)

Mikołaj Laskowski – utwór na orkiestrę symfoniczną, elektronikę i wideo

Utwór będzie zgłębiać idee ucieleśniania dźwięku, somaestetyki (estetyki związanej z ciałem) oraz zorientowanych na relacje strategii dźwiękowego performansu, eksplorowanych w ostatnich latach w ramach autorskiej serii Deep Relaxation oraz w autonomicznych kompozycjach koncertowych.

Punktem wyjścia dla koncepcji utworu będzie dźwiękowe opracowanie i artystyczna transformacja zarówno codziennych, powtarzalnych czynności i związanych z nimi dźwięków, jak i zapośredniczanych przez nie i projektowanych na nie pragnień. Niezależne partie instrumentów orkiestrowych będą oparte w dużej mierze na rozszerzonych technikach wykonawczych. Techniki te będą inspirowane nagraniami ASMR („zjawisko przyjemnego mrowienia w okolicach głowy, szyi i innych obszarach ludzkiego ciała. Zjawisko to może zostać wywołane poprzez wizualne, słuchowe, dotykowe i zapachowe bodźce zewnętrzne”) zawierającymi dźwięki dotykania, pocierania, głaskania, drapania i delikatnego uderzania w różne przedmioty. Owe techniki wykonawcze będą wykorzystane głównie w partiach instrumentów smyczkowych, harfy, fortepianu oraz perkusji. Instrumenty te będą dotykane i pocierane za pomocą dłoni, smyczków oraz rozmaitych przedmiotów codziennego użytku, takich jak różne rodzaje gąbek, szczoteczek do zębów, szczotek do paznokci, szczotek do butów, płatków kosmetycznych, kawałków tkaniny itd. Powyższe techniki zostaną wykorzystane w sposób zarówno czysto dźwiękowy, jak i wizualny, budując połączenia i analogie z warstwą wideo utworu.

Partie instrumentów dętych będą oparte głównie na dźwiękach eksplorujących intymną relację pomiędzy wykonawcą/wykonawczynią a jego/jej instrumentem. Wykorzystane będą głównie dźwięki związane z oddechem i szeptem, różnymi rodzajami zadęcia, gwizdaniem oraz wieloma rodzajami szumu.

Zakotwiczenie kompozycji w codziennej rzeczywistości i eksploracja uniwersalnych pragnień związanych z intymnością i bliskością sprawi, że będzie ona przystępna dla szerokiego grona słuchaczy.

Zwrócenie uwagi na dźwięki natury i dźwięki naszego najbliższego otoczenia oraz uwrażliwienie na potencjał brzmieniowy przedmiotów codziennego użytku i zachęcenie do ich muzycznego wykorzystania stanowią o edukacyjnej wartości utworu.

Mikołaj Laskowski

Mikołaj Laskowski - biografia (pdf)

Artur Zagajewski – und nur dieser Wind na orkiestrę

jest bezpiecznie

jest spokojnie

serce tak czyste

oczy powolne

jest bezpiecznie

jest spokojnie

usta tak krwawe

słowa bezdomne

i tylko

i tylko

i tylko ten wiatr

[Siekiera, Jest bezpiecznie]

Kompozycja und nur dieser Wind powstawała w okresie od września 2020 roku do stycznia 2021.

Artur Zagajewski

Artur Zagajewski - biografia (pdf)

Rozwijaj z nami online

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

Patroni medialni

Współorganizatorzy

Partnerzy

Partner motoryzacyjny

Najbliższe koncerty

OrgaNOWA symfonia kina / Filmy Bustera Keatona z muzyką na żywo
Koncerty organowe / Mój Karnet
202520:30
kadr z filmu Bustera Keatona

OrgaNOWA symfonia kina / Filmy Bustera Keatona z muzyką na żywo

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
Festiwal Witolda Lutosławskiego „Łańcuch XXII”
NOSPR on Tour
202519:00
Witold Lutosławski

Festiwal Witolda Lutosławskiego „Łańcuch XXII”

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

AUKSO x Warszawska Orkiestra Sentymentalna / Piosenki przedwojennej Warszawy
Orkiestry gościnne / Mój Karnet
202519:30
Orkiestra ze swoimi instrumentami

AUKSO x Warszawska Orkiestra Sentymentalna / Piosenki przedwojennej Warszawy

Sala koncertowa

Brak biletów
Il Giardino Armonico / Antonini / Faust / Muzyka Antonia Vivaldiego
Muzyka dawna / Mój Karnet
202519:30

Il Giardino Armonico / Antonini / Faust / Muzyka Antonia Vivaldiego

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
RAZ DWA TRZY i ICON ORKIESTRA KAMERALNIE
Koncerty gościnne
202518:00

RAZ DWA TRZY i ICON ORKIESTRA KAMERALNIE / pod dyrekcją Huberta Kowalskiego

Sala koncertowa

Kup bilet
Wyznania gejszy i inne perełki X muzy
Koncerty kameralne / Mój Karnet
202519:30

Wyznania gejszy i inne perełki X muzy

Sala kameralna

Brak biletów
NOSPR / Bleuse / Mossakowski / Koncert tysiąca piszczałek
S1Abonament
202519:30
Karol Mossakowski przy organach NOSPR

NOSPR / Bleuse / Mossakowski / Koncert tysiąca piszczałek

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
Dźwięki w nas i wokół nas
Dźwięki w nas i wokół nas
202510:00

Dźwięki w nas i wokół nas

Sala warsztatowa NOSPR

JazzKLUB / Tomeka Reid Quartet / Trzy strunowe i perkusja w post-bopowym galopie
JazzKLUB / Mój Karnet
202519:30
Tommeka Reid

JazzKLUB / Tomeka Reid Quartet / Trzy strunowe i perkusja w post-bopowym galopie  

Sala kameralna

Ostatnie bilety
Kalejdoskop / Muzyczne indywidualności
Kalejdoskop
202509:30

Kalejdoskop / Muzyczne indywidualności / klasy 1-3

Sala kameralna

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading