Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Recitale mistrzowskie / Dietrich Henschel / Fritz Schwinghammer - NOSPR

Recitale mistrzowskie / Dietrich Henschel / Fritz Schwinghammer

Sobota
19:30
Wykonawcy
Dietrich Henschel – baryton
Fritz Schwinghammer – fortepian
Program

Robert Schumann

Die beiden Grenadiere op. 49 nr 1 (sł. Heinrich Heine)

Dein Angesicht op. 127 nr 2 (sł. Heinrich Heine)

Es leuchtet minie Liebe op. 127 nr 3 (sł. Heinrich Heine)

Mein Wagen rollet langsam op. 142 nr 4 (sł. Heinrich Heine)

 

Dichterliebe op. 48 (sł. Heinrich Heine):

 

Hugo Wolf        

Gedichte von Eduard Mörike (wybór)

 

Fussreise

Auf einer Wanderung

Im Frühling

An eine Äolsharfe

Er ist’s

 

Begegnung

Nimmersatte Liebe

An die Geliebte

Der Tambour

 

Um Mitternacht

An den Schlaf

Lied vom Winde

Frage und Antwort

Storchenbotschaft

Pieśń solowa jest jednym z czołowych gatunków romantycznych – epoki, która prawdy życia szukała we wnętrzu człowieka. Liryczność pieśni była wprawdzie początkowo wzorowana na modelu ludowym (tak jest często jeszcze u Schuberta), jednak w późniejszym okresie przeważa typ wypowiedzi wysoce indywidualnej, dla której pieśń nadaje się doskonale. Tak jest u Roberta Schumanna (1810-1856), który w roku 1840 przekroczył granice twórczości tylko i wyłącznie fortepianowej, komponując swe najwybitniejsze Lieder –  m.in. cykl „Miłość poety” do słów Heinricha Heinego, którego ironia chłodzi romantyczną uczuciowość, zwiastując nadejście poetyk modernistycznych. Dziwnie pomyśleć, że pisał Schumann te pieśni w najszczęśliwszym okresie swego życia, w roku ożenku z Klarą Wieck. Cykl prowadzi nas bowiem od zauroczenia, przez rozczarowanie, aż po sarkastyczne odrzucenie poetyckich marzeń o miłości.  

Hugo Wolf (1860-1903) tworzył u schyłku romantyzmu. Sięgał po teksty poetów najwybitniejszych i chciał, by wiersz pozostawał zawsze na pierwszym planie. Stąd deklamacyjność jego melodii, jakże dalekich od śpiewnego wzorca ludowego. Zbiór pieśni do słów Edwarda Mörikego (1888) to pierwszy wybitny wykwit jego talentu. Napisane nadzwyczaj szybko, w przypływie inspiracji, pieśni te doskonale oddają tonację wierszy Mörikego – poety kameralnego, oddanego misterium natury, miłości i śmierci. I z wielką subtelnością wchodzącego w cień, w jakim znalazła się Europa pogrążająca się w duchowym kryzysie. [Marcin Trzęsiok]  

Najbliższe koncerty

Wakacyjne zwiedzanie NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202412:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202417:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202416:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR
202416:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading