Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Recitale mistrzowskie - NOSPR

Recitale mistrzowskie

Niedziela
18:00
Wykonawcy
Ewa Warykiewicz – fortepian
Aleksander Tesarczyk – klarnet
Bogusław Furtok – kontrabas
Program

Robert Schumann – Adagio i Allegro (Romanze und Allegro) As-dur op. 70 transkrypcja na kontrabas i fortepian

Adolf Mišek

II Sonata e-moll op. 6

Concert-Polonaise

Frank Proto – Sonata 1963 na kontrabas i fortepian

Giovanni Bottesini -

Gran duo na klarnet, kontrabas i fortepian

Fantasia (La sonnambula de Bellini) na kontrabas i fortepian 

Kontrabas, w ramach instrumentów smyczkowych, jest wprawdzie członkiem jednej rodziny, ale, jak się sądzi, pochodzi z jej bocznej linii: m.in. kwartowe odległości między strunami zdradzają przynależność do klanu dawnych wiol. Solowy kontrabas to na estradach koncertowych biały kruk. Artur Schopenhauer, spekulując na temat powiązań między muzyką a światem, pisał, że linia basowa odpowiada materii nieorganicznej, tak jest twarda i ociężała… A jednak! Kontrabas może przemóc prawo grawitacji: eksplodować, lewitować, śpiewać, gnać bez opamiętania.    

W romantycznej literaturze kontrabasowej palmę pierwszeństwa dzierży Giovanni Bottesini (1821-1889), zwany „Paganinim kontrabasu”. Pisał utwory wirtuozowskie, parafrazy arii operowych – tak trudne, że wielu kontrabasistów XX wieku uznało je za niewykonalne.

Adolf  Mišek (1875-1955) należał do ważnej, późnoromantycznej, czeskiej szkoły kontrabasowej. Jego utwory – wśród nich trzy sonaty – są wysoce indywidualne, świadcząc o jego podwójnym talencie, instrumentalisty i kompozytora.

Frank Proto (ur. 1941) należy do klasyków muzyki kontrabasowej. Sonatę 1963 napisał na potrzeby swego recitalu dyplomowego, nie mogąc znaleźć utworu, który pozwoliłby ukazać całe spektrum możliwości tego „zapuszczonego” instrumentu. Tu znajdziemy liczne jego odcienie – od liryki po jazzujące pizzicato.

Program otworzy kontrabasowa transkrypcja Adagio i Allegro As-dur op. 70 (1849), które Robert Schumann (1810-1856) przeznaczył pierwotnie na róg (choć zostawił też wersję na wiolonczelę) i fortepian. 
[Marcin Trzęsiok]

Najbliższe koncerty

NOSPR / Childress / de la Salle / Uwertura świtu
S2Abonament
202519:30

NOSPR / Childress / de la Salle / Uwertura świtu

Sala koncertowa

Brak biletów
Pierwszy koncert kolędowy
Koncerty specjalne
202512:00

Pierwszy koncert kolędowy

Sala koncertowa

Brak biletów
Drugi koncert kolędowy
Koncerty specjalne
202517:00

Drugi koncert kolędowy

Sala koncertowa

Brak biletów
NOSPR / Humala / Koncert sylwestrowy / Oscarowa noc filmowa
Koncerty specjalne
202518:00

NOSPR / Humala / Koncert sylwestrowy / Oscarowa noc filmowa

Sala koncertowa

Brak biletów
NOSPR / Maksymiuk / Poranek noworoczny
Koncerty specjalne
202612:00

NOSPR / Maksymiuk / Poranek noworoczny

Sala koncertowa

Brak biletów
Nigel Kennedy String Trio
Zewnętrzny organizator koncertu
202619:00

Nigel Kennedy String Trio

Sala koncertowa

Kup bilet
Kuba Badach: Jazzy Christmas
Zewnętrzny organizator koncertu
202617:00

Kuba Badach: Jazzy Christmas

Sala koncertowa

Brak biletów
Kuba Badach: Jazzy Christmas
Zewnętrzny organizator koncertu
202620:00

Kuba Badach: Jazzy Christmas

Sala koncertowa

Brak biletów
Kameraliści NOSPR / Basowi wirtuozi
Koncerty kameralne / Mój Karnet
202619:30
grupa kontrabasów NOSPR

Kameraliści NOSPR / Basowi wirtuozi

Sala kameralna

Ostatnie bilety
NOSPR / Balatsinos / Tracz / Opała / Arie i bachanalia
S3Abonament
202612:00

NOSPR / Balatsinos / Tracz / Opała / Arie i bachanalia

Sala koncertowa

Ostatnie bilety

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading