Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Pianissimo / Koncert sensoryczny / „Chorał” - NOSPR

Pianissimo / Koncert sensoryczny / „Chorał”

Wykonawcy
Mateusz Borowiak – fortepian
Program
Johann Sebastian Bach
Preludium es-moll BWV 853
Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 645, oprac. Ferruccio Busoni
Nun ruhen alle Wälder z Kantaty Sie werden euch in den Bann tun BWV 44
Preludium b-moll BWV 867
Ich ruf zu Dir, Herr Jesu Christ BWV 639, oprac. Ferruccio Busoni
O Haupt voll Blut und Wunden z Matthäus-Passion BWV 244
Adagio z Toccaty, Adagio i Fugi C-dur BWV 564, oprac. Ferruccio Busoni
Preludium A-dur BWV 864
Siciliana i Fuga z Koncertu organowego d-moll BWV 596, oprac. August Stradal
Es ist genug z Kantaty O Ewigkeit, du Donnerwort BWV 60
Jesus Christus unser Heiland BWV 665, oprac. Ferruccio Busoni
Durch Adams Fall ist ganz verderbt BWV 637, oprac. Ferruccio Busoni
Jeffery Wilson
Sonnet for Piano (1978)
Johannes Brahms
3 Intermezzi: Andante Moderato
Andante non troppo e con molto espressione
Andante con moto

Czy muzyka Bacha uspokaja? Odpowiedzi na to pytanie mogłaby z powodzeniem wypełnić cały doktorat z filozofii. I podobnie jak doktorat z filozofii, można ją streścić w dwóch słowach: to zależy.

Jeśli kiedykolwiek w historii jakikolwiek człowiek dotarł do ostatecznych, nieprzekraczalnych granic doskonałości w swoim fachu to z pewnością był to Bach. W świecie sportu albo nauki co parę lat znajdzie się ktoś, kto pobiegnie szybciej, skoczy wyżej albo odkryje więcej. A Bach? Zwyczajnie nie jest możliwe, żeby lepiej, mądrzej i piękniej łączyć dźwięki w systemie harmonicznym dur-moll. Koniec i kropka. Co najlepsze, nikt za bardzo nie polemizował z tym stwierdzeniem przez ostatnich 300 lat.

Wielu natomiast wciąż próbuje zrozumieć: dlaczego? Odpowiedzi dobrze poszukać w słowie „połączenie”. Czy to w kaskadach perlistych koloratur, czy w splatających się ze sobą głosach kanonu, czy w niespiesznie następujących po sobie dźwiękach chorałowych melodii — pomiędzy każdymi dwiema nutami Bach potrafił stworzyć całkowicie unikalne połączenie. Połączenie logiki i emocji. Połączenie momentu, w którym słuchamy jego muzyki z każdą inną epoką, w której ludzie próbowali w dźwiękach zawrzeć miłość, wiarę, cierpienie, czy przebłyski geniuszu.

To jedność wszystkiego ze wszystkim. Przeszłości z dziś. Szaleństwa z logiką. Ogrom, który, jak ocean, przeraża i uspokaja zarazem.

Program uzupełnią dzieła Johannesa Brahmsa i Jeffrey’a Wilsona — kompozytorów, którzy jak mało którzy, doskonale czuli się w oceanie bachowskich inspiracji.

Koncerty sensoryczne – nowa seria koncertowa NOSPR

Marzyły się nam i dlatego je robimy! Koncerty przyjazne sensorycznie, czyli wydarzenia przygotowane w myśl zasady „mniej znaczy więcej”. Przyciemnione światło, mniejszy ruch w budynku NOSPR, możliwość swobodnego poruszania się po sali, a do tego starannie dobrany, wyciszający repertuar i znakomici wykonawcy.

Nowa seria koncertowa „Pianissimo” to propozycja dla tych, których razi mocne światło, głośne rozmowy i hałas; dla tych, którzy źle się czują w tłumie. To bezpieczna przestrzeń dla osób z wysoką wrażliwością sensoryczną, które nie

potrafią lub nie lubią za długo siedzieć w bezruchu. 

Więcej informacji o serii znajdą Państwo w zakładce koncerty sensoryczne.

Pula wejściówek na wydarzenie została wyczerpana.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w rezerwacji bezpłatnej wejściówki,
napisz na adres: kontakt@nospr.org.pl
lub zadzwoń pod numer: 32 73 25 321

Czas trwania: ok. 60 minut

Koncert w ramach projektu „NOSPR udostępniony” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Seria koncertowa Pianissimo przygotowana we współpracy z Katedrą Fortepianu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading