Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Philippe Herreweghe / Orchestre des Champs-Élysées - NOSPR

Philippe Herreweghe / Orchestre des Champs-Élysées

Plan sali
Ceny biletów: 35-90 zł
Michiel Hendryckx
Program
Joseph Haydn
Oratorium „Stworzenie świata” Hob. XXI:2

To był początek łabędziego śpiewu Józefa Haydna: dwa z jego największych arcydzieł – Stworzenie świataPory roku – powstały w ostatnich latach życia kompozytora. Haydn pracował nad Stworzeniem blisko półtora roku. Jak wyznał później: „Nigdy nie byłem bardziej pobożny i gorliwy niż wówczas, kiedy pisałem Stworzenie. Każdego dnia klękałem i błagałem Boga, żeby dał mi siły i pozwolił dokończyć dzieła”. Pierwsze publiczne wykonanie oratorium odbyło się 19 marca 1799 roku w wiedeńskim Burgtheater. Kiedy z utrzymanego w tonacji c-moll wstępu – pełnego kontrastów i dysonansowych napięć, symbolizujących pierwotny Chaos – wyłoniła się pierwsza fraza chóru, a po niej potężny jak błyskawica C-dur na słowach „Und es ward Licht”, trzeba było przerwać koncert. Publiczność, nienawykła do tak potężnych gestów retorycznych, musiała otrząsnąć się z szoku. Kiedy zasiadła z powrotem do słuchania, zalała ją fala kolejnych symboli: muzycznych obrazów śniegu i gradu, wschodzącego słońca i wędrującego po niebie księżyca, śpiewu ptaków, zwierzęcego lęku i ludzkiej miłości. Stworzenie świata to jedna z najbardziej nowatorskich partytur schyłku XVIII stulecia – stylistyczny pomost między barokiem, klasycyzmem a rodzącym się dopiero romantyzmem. Zdumiewające, że dzieło wyszło spod pióra kompozytora, który miał dość prostoduszny sposób na kryzysy twórcze: „Odmawiam kilka zdrowasiek, a pomysły same przychodzą mi do głowy”.

Czas trwania koncertu łącznie z przerwą ok. 120 min.

Informujemy, że z przyczyn niezależnych od organizatora nastąpiła zmiana wykonawców dwóch partii solowych. Patricka Grahla zastąpi Mauro Peter, natomias Florian Boesch będzie zastąpiony przez Christopha Fillera.

Najbliższe koncerty

NOSPR / Borowicz / Le Sage / Legenda muzyki francuskiej
S1Abonament
202419:30
dyrygent Łukasz Borowicz

NOSPR / Borowicz / Le Sage / Legenda muzyki francuskiej

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
Kammerorchester Basel / René Jacobs / Haydn. W poszukiwaniu prawdy
Orkiestry gościnne / Muzyka dawna
202419:30
zdjęcie grupowe orkiestry

Kammerorchester Basel / René Jacobs / Haydn. W poszukiwaniu prawdy

Sala koncertowa

Kup bilet
Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata
Koncerty gościnne
202417:00

Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata

Sala koncertowa

Kup bilet
Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata
Koncerty gościnne
202420:30

Stanisław Słowiński: Symfonia czterech stron świata

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
JazzKLUB / Oberek na jazzowo / Jose Manuel Albán-Juárez
JazzKLUB / Mój Karnet
202419:30
Jose Manuel Albán-Juárez z talerzami

JazzKLUB / Oberek na jazzowo / Jose Manuel Albán-Juárez

Sala kameralna

Kup bilet
"Pianissimo" / koncert sensoryczny
Koncerty przyjazne sensorycznie: „Pianissimo” i „Espressivo”
202419:30
skrzypaczka na estradzie NOSPR

"Pianissimo" / koncert sensoryczny

Sala kameralna

Zwiedzanie zakamarków NOSPR po śląsku
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
202418:00

Zwiedzanie zakamarków NOSPR po śląsku

NOSPR

NOSPR / Hermus / Wielcy symfonicy i Śpiewacy norymberscy
S2Abonament
202419:30

NOSPR / Hermus / Wielcy symfonicy i Śpiewacy norymberscy

Sala koncertowa

Kup bilet
Dźwięki w nas i wokół nas
Dźwięki w nas i wokół nas
202410:00

Dźwięki w nas i wokół nas

Sala warsztatowa NOSPR

AYO - MAMI WATA TOUR
Koncerty gościnne
202419:30

AYO - MAMI WATA TOUR

Sala koncertowa

Ostatnie bilety

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading