Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Orkiestra Muzyki Nowej / Looking for the Future (awangarda?) - NOSPR

Orkiestra Muzyki Nowej / Looking for the Future (awangarda?)

Niedziela
18:00
Dyrygent
Wykonawcy
Orkiestra Muzyki Nowej, Wojciech Herzyk (instrumenty perkusyjne), Adam Bonk (instrumenty perkusyjne)
Program

John Cage – Branches

Per Nørgård - Bach to the Future

Louis Andriessen – Workers union

Bach to the Future (1997) duńskiego kompozytora Pera Nørgårda (1932) to osobisty hołd y złożony wielkiemu lipskiemu kantorowi. Utwór nawiązuje do trzech preludiów z Das Wohltemperierte Klavier Jana Sebastiana Bacha – C-dur, F-dur oraz d-moll - koncentrując się na ich strukturalnych cechach i z nich czerpiąc pomysł na narrację całej  kompozycji. Działanie to jest świadectwem przekonania Nørgårda, że pewne zakorzenione w tradycji kody kulturowe mogą odnaleźć nowe i twórcze kontynuacje w muzyce współczesnej. 

Branches (1976) Johna Cage (1912-1992) to druga obok Child of Tree kompozycja, której materiał dźwiękowy pochodzi wyłącznie z amplifikowanych materiałów roślinnych. Pomysł zainspirowania się dźwiękiem pochodzącym z roślin nastąpił podczas jednego z tournee, w którym Cage towarzyszył grupie baletowej: jeden z tancerzy w ramach żartu szarpał igły kaktusa blisko ucha kompozytora, a ten uznał ten dźwięk za niezwykle inspirujący. Instrumenty w Branches to strąki, grzechotki, kaktusy i inne materiały roślinne – część z nich jest wskazana przez kompozytora, część pozostawiona do wyboru dla instrumentalistów. Utwór rozgrywa się w ciszy, będącej znakiem rozpoznawczym kompozytora, ale dzięki niej, zmysły ludzkie jeszcze lepiej odbierają wyjątkowy dźwięk pochodzący roślin.

Louis Andriessen (1939) to aktualnie najważniejszy, żyjący holenderski kompozytor. Minimalista, twórczo czerpiący z muzyki rozrywkowej. Workers Union (1975) została pomyślana, jako kompozycja na głośno brzmiące instrumenty – Andriessen nie zaznaczył obsady, jej wybór pozostawia wykonawcom. Partytura jest wyjątkowa: brak w niej określonej melodii, w całości składa się z krótkich sekcji rytmicznych, powtarzanych wielokrotnie, o jedynie zasugerowanym kierunku linii melodycznej. Głosy działają wspólnie, ale i niezależnie, tworzą rodzaj mechanicznie brzmiącej maszyny.

Magdalena Stochniol

Najbliższe koncerty

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202412:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202417:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Jeff Mills presents Tomorrow Comes The Harvest
Koncerty zewnętrzne
202420:00

Jeff Mills presents Tomorrow Comes The Harvest

Sala koncertowa

Kup bilet
FISZ EMADE TWORZYWO Symfonicznie
Koncerty zewnętrzne
202418:00

FISZ EMADE TWORZYWO Symfonicznie

Sala koncertowa

Brak biletów

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading