Orkiestra Muzyki Nowej / Adam Bałdych + Agata Zubel + Kwadrofonik + Jakob Kullberg / 6. Katowice JazzArt Festival - NOSPR
Orkiestra Muzyki Nowej / Adam Bałdych + Agata Zubel + Kwadrofonik + Jakob Kullberg / 6. Katowice JazzArt Festival
Béla Bartók – Koncert na dwa fortepiany, perkusję i orkiestrę BB 121
Paweł Hendrich – Liolit
Louis Andriessen - M is for Man, Music, Mozart na śpiewaczkę jazzową i zespół, do filmu Petera Greenawaya*
(sł. Louis Andriessen, Jeroen van der Linden – cz. I; Peter Greenaway cz. III, V, VII )
Finałowa improwizacja w wykonaniu Orkiestry Muzyki Nowej oraz zaproszonych gości
Awangardowy projekt z okazji Międzynarodowego Dnia Jazzu. Spotkanie Orkiestry Muzyki Nowej oraz zespołu Kwadrofonik ze znakomitymi solistami, m.in.: Agatą Zubel, Jakobem Kullbergiem i Adamem Bałdychem. Orkiestrę poprowadzi Szymon Bywalec.
Czas trwania koncertu ok. 105 min.
Wykonanie i prawykonanie utworów Pawła Hendricha odbywa się i jest współfinansowane w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca Kompozytor - Rezydent VI edycja
Więcej informacji na www.jazzartfestival.eu
Sonata na dwa fortepiany i perkusję Beli Bartoka powstała w 1937 roku, jeszcze podczas tzw. węgierskiego okresu twórczości, wersja orkiestrowa – trzy lata później. Utwór łączy w sobie elementy nawiązujące do tradycji muzycznej oraz cechy indywidualnego stylu kompozytora. Składa się z trzech części, w której elementy witalistyczne i swobodnie stosowany materiał chromatyczny, łączy się z wyszukanymi artykulacyjnie rozwiązaniami w partii perkusji. Część finałowa, jak to u Bartoka często bywa, ma nieco lżejszy, taneczny charakter.
Z kolei najistotniejszym aspektem Liolit (2009-2010) Pawła Hendricha jest barwa, powstająca przez intensywnie eksplorowanie mikrotonowych współbrzmień. Ciekawi nietypowe podejście do faktury i jej rozwoju w czasie: w muzyce czuć swoiste rozwarstwienia i przesunięcia, swoistą ucieczkę od pionów akordowych i struktury rytmiczno-czasowej.
To co w muzyce Louisa Andriessena przyciąga słuchaczy najbardziej, to wyjątkowa zdolność łączenia elementów minimal music z „gestami” zaczerpniętymi z muzyki popularnej. Utwór M is for Man, Music and Mozart, skomponowany do filmu znakomitego, brytyjskiego reżysera Petera Greenawaya jest tego najlepszym przykładem. Kompozycja zaczyna się od swoistej „wyliczanki” realizowanej przez wokalistkę. Śpiewając litery alfabetu wraz z odpowiadającymi im słowami, solistka osiąga literę M – kluczową, bo związaną z momentem stworzenia człowieka. Po stworzeniu Człowieka, trzeba było mu dać ruch; dając mu ruch - powinien mieć muzykę; a gdy już powstała muzyka, trzeba było wymyślić Mozarta, aby mieć muzykę doskonałą. [Magdalena Stochniol]
Najbliższe koncerty

Dźwięki w nas i wokół nas
Sala warsztatowa NOSPR

Koncert w porze drzemki dla rodziców z maluchami (do 12 miesięcy)
Sala kameralna

Premiera instalacji Marcina Dymitera „Dźwięk w ruchu”
Foyer NOSPR




Festiwal Katowice Kultura Natura / Płacz po utracie / Il pomo d’Oro / Corti / DiDonato
Sala koncertowa
Ostatnie bilety
Festiwal Katowice Kultura Natura / Arkadia romantyczna / Kameraliści NOSPR / Schubert
Sala kameralna
Kup bilet
Festiwal Katowice Kultura Natura / Wygnanie z raju miłości / Bostridge / Giorgini / Schubert
Sala koncertowa
Kup bilet
Festiwal Katowice Kultura Natura / Natura i miłość / Recital fortepianowy: Seong-Jin Cho
Sala koncertowa
Ostatnie bilety