Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

OrgaNOWA symfonia kina / „Czarownice” / Oko kamery, oko diabła i nieszczęsne kobiety… - NOSPR

OrgaNOWA symfonia kina / „Czarownice” / Oko kamery, oko diabła i nieszczęsne kobiety…

Wykonawcy
Filip Presseisen – organy
Anita Skwara – prowadzenie
Program
„Czarownice” (1922)
reż. Benjamin Christensen

Benjamin Christensen, duński reżyser, aktor, producent, scenarzysta i scenograf, jako osobowość twórcza był taki jak jego kino. Wszechstronny, niepospolity, wyjątkowy. Studiował medycynę, był śpiewakiem operowym, aktorem, a także… importerem francuskiego szampana, by w końcu wejść z impetem w branżę filmową – rozumianą zarówno jako sztukę, jak i przemysł. Zawodowo lokował się pomiędzy Danią, Szwecją, Niemcami i hollywoodzką fabryką snów. W 1922 roku na światowe ekrany trafiło jego monumentalne dzieło Czarownice. Prace nad nim (na zlecenie szwedzkiej firmy Svensk Filmindustri), z ogromnym budżetem i dostępem do najnowocześniejszej wówczas techniki filmowej, trwały prawie trzy lata. Potęga filmu okazała się adekwatna wobec pojemności podtytułu: Wykład z historii kultury w żywych obrazach. Szczególny był to aspekt historii: dzieje czarnej magii i satanizmu w epoce średniowiecza przeciągnięte zostały w kontekst reżyserowi współczesny. Historia powszechna, historia sztuki, ikonografia, psychiatria – pojawiają się w mistrzowsko wyreżyserowanych siedmiu częściach traktatu. Nie sposób pominąć wybitną pracę operatora Johana Ankerstjerne – część niezwykle sugestywnych zdjęć stylizowana jest na malarstwo Hieronima Boscha. Film, wydawałoby się skazany na sukces, nie został jednak doceniony przez publiczność i naraził się cenzurze kościelnej. Zapewne dzieło wyprzedziło swoją epokę. Oglądany dzisiaj ujawnia dodatkowy wymiar – odwieczną opresyjność kultury wobec kobiet. A sam reżyser pojawia się tu na ekranie pod postacią diabła…     

Anita Skwara 

Czas trwania koncertu: ok. 90 minut

Ten koncert może być częścią „Mojego karnetu”. Sprawdź szczegóły i skomponuj „Mój karnet” dowolnie, wybierając spośród koncertów różnych serii w sali kameralnej i koncertowej – więcej informacji

Wszystko, co musisz wiedzieć przed wizytą w NOSPR – wskazówki dla uczestników wydarzeń 

Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach 

Najbliższe koncerty

NOSPR / Childress / de la Salle / Uwertura świtu
S2Abonament
202519:30

NOSPR / Childress / de la Salle / Uwertura świtu

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
Pierwszy koncert kolędowy
Koncerty specjalne
202512:00

Pierwszy koncert kolędowy

Sala koncertowa

Brak biletów
Drugi koncert kolędowy
Koncerty specjalne
202517:00

Drugi koncert kolędowy

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
NOSPR / Humala / Koncert sylwestrowy / Oscarowa noc filmowa
Koncerty specjalne
202518:00

NOSPR / Humala / Koncert sylwestrowy / Oscarowa noc filmowa

Sala koncertowa

Brak biletów
NOSPR / Maksymiuk / Poranek noworoczny
Koncerty specjalne
202612:00

NOSPR / Maksymiuk / Poranek noworoczny

Sala koncertowa

Brak biletów
Nigel Kennedy String Trio
Zewnętrzny organizator koncertu
202619:00

Nigel Kennedy String Trio

Sala koncertowa

Kup bilet
Kuba Badach: Jazzy Christmas
Zewnętrzny organizator koncertu
202617:00

Kuba Badach: Jazzy Christmas

Sala koncertowa

Brak biletów
Kuba Badach: Jazzy Christmas
Zewnętrzny organizator koncertu
202620:00

Kuba Badach: Jazzy Christmas

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
Kameraliści NOSPR / Basowi wirtuozi
Koncerty kameralne / Mój Karnet
202619:30
grupa kontrabasów NOSPR

Kameraliści NOSPR / Basowi wirtuozi

Sala kameralna

Ostatnie bilety
NOSPR / Balatsinos / Tracz / Opała / Arie i bachanalia
S3Abonament
202612:00

NOSPR / Balatsinos / Tracz / Opała / Arie i bachanalia

Sala koncertowa

Ostatnie bilety

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading