Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

NOSPR / Ewa Strusińska - NOSPR

NOSPR / Ewa Strusińska

Niedziela
12:00
Dyrygent
Wykonawcy
Naoko Yoshino – harfa
Marcin Majchrowski – komentator
Program

Carl Maria von Weber – Zaproszenie do tańca
Claude Debussy – Dwa tańce na harfę i orkiestrę
Joaquin Rodrigo - Concierto de Aranjuez (wersja na harfę i orkiestrę)
Maurice Ravel – La valse

 

Zaproszenie do tańca (1819) to fortepianowy walc koncertowy w formie ronda autorstwa Carla Marii von Webera (1786-1826), który sam objaśnił program utworu. To scena na balu. Młodzieniec prowadzi dystyngowaną konwersację z damą, która zgadza się zatańczyć z nim walca, po czym para kłania się i oddala od siebie. Utwór powstał w czasie pracy nad operą Wolny strzelec. Kiedy wystawiano ją w Paryżu (1841), Hektor Berlioz zgodził zinstrumentować Zaproszenie, wzorując się na własnej Symfonii fantastycznej, której Scena na balu też jest walcem i też eksponuje partię harfy. Wersja ta pełniła w operze funkcję muzyki baletowej, zgodnie z wymaganiami tradycji francuskiej.  

Dwa tańce (1903) na harfę orkiestrę smyczkową Claude’a Debussy’ego (1862-1918) napisane zostały jako utwory egzaminacyjne dla Konserwatorium Brukselskiego. To taniec sakralny i taniec świecki – z odniesieniami, odpowiednio, do muzyki portugalskiej i hiszpańskiej.

Joaquin Rodrigo (1901-1999) znany jest przede wszystkim z gitarowego Concierto de Aranjuez (1939). Napisany w stylistyce neoklasycznej, utwór ten urzeka czarem osobliwego melanżu śródziemnomorskiej klarowności i głębokiej melancholii (sławne Adagio). Koncert doczekał się licznych transkrypcji i adaptacji, m.in. na harfę.

La Valse (1920) to stylizacja wiedeńskiego tańca, który ulega stopniowej destrukcji . Czy to wizja schyłku cywilizacji nawiedzająca ludzi tamtej epoki, która zaowocowała także katastroficznym Zmierzchem Zachodu Oswalda Spenglera? Tak sądziło i tak nadal sądzi wielu, choć Maurice Ravel (1875-1937) takim domysłom zaprzeczał. [Marcin Trzęsiok]

Najbliższe koncerty

Koncert Europejskiej Orkiestry i Chóru Studentów Medycyny
202518:00

Koncert Europejskiej Orkiestry i Chóru Studentów Medycyny

Sala koncertowa

Kup bilet
Karuzela Gna
Koncerty gościnne
202519:00

Karuzela Gna

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino / Masaya Kamei
NOSPR on Tour
202519:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino / Masaya Kamei

Tokio - Tokio Opera City

Jubileusz 35-lecia Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”
Muzyka chóralna
202519:30

Jubileusz 35-lecia Zespołu Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”

Sala koncertowa

Kup bilet
Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202519:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Tokio - AUBADE Hall

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202514:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Osaka – The Symphony Hall

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202514:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Kurashiki Shimin Hall

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202514:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Jokohama - Minato Mirai Hall

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202519:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Tokio – Suntory Hall

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202518:45

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Nagoja – Aichi Prefectural Art Theater

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading