Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

NOSPR / Alexander Liebreich - NOSPR

NOSPR / Alexander Liebreich

Piątek
19:30
Wykonawcy
Łukasz Frant – wiolonczela
Natalia Kurzac-Kotula – wiolonczela
Adam Krzeszowiec – wiolonczela
Program

Beat Furrer – strane costellazioni na orkiestrę

Krzysztof Penderecki – Concerto grosso na 3 wiolonczele i orkiestrę

Ludwig van Beethoven – IV Symfonia B-dur op. 60

 

Przed koncertem, o godz. 18.45 Towarzystwo Przyjaciół NOSPR zaprasza do sali kameralnej na spotkanie z Lilianną Moll, która omówi wykonywane tego wieczoru utwory.

 

UWAGA! Informujemy, że koncert będzie rejestrowany!

Beat Furrer (ur. 1954), kompozytor austriacki, kontynuuje tradycje modernistyczne. Jego estetyka streszcza się w słowie „metamorfoza” . Chodzi zarówno o kwestie ideowe (nieustannym źródłem inspiracji są Metamorfozy Owidiusza), jak i techniczne metamorfozy dźwięku, szumu i ciszy. strane costelazzioni (2013) nawiązują do Święta wiosny (1913) Igora Strawińskiego. Różne perspektywy, kalejdoskop fragmentów, krzyżujące się fazy czasu i ruchu tworzą „kubistyczny” obraz rzeczywistości dynamicznej i nieuchwytnej, a jednak zorganizowanej.

Concerto grosso (2001) Krzysztofa Pendereckiego (ur. 1933) nawiązuje do tradycji barokowej, zachowując podział na „zmagające się” ze sobą grupy concertino (trzy wiolonczele) i ripieno (orkiestra). Kapryśna narracja Concerto grosso układa się naturalnie. Sześć segmentów różni charakterem, ale całość związana jest powracającymi tematami i zwieńczona przejmującym autocytatem z Credo.

Mówi się, że to nieparzyste symfonie Beethovena są tymi „wielkimi”. I rzeczywiście, po Eroice, IVSymfonia B-dur (1806) jawi się jako wytchnienie przed wyprawą na kolejny niebotyczny szczyt Piątej (choć powstawały równocześnie); czy też – słowami Schumanna – jak „smukła Greczynka między dwoma nordyckimi olbrzymami”. Ale Schumann twierdził także, że to najbardziej romantyczna z całej „dziewiątki”. Ta idylla pełna humoru i entuzjazmu napisana została na Śląsku, w Głogówku, gdzie gościł Beethovena rozmiłowany w muzyce hrabia Franz von Oppersdorff. [Marcin Trzęsiok]

Najbliższe koncerty

Wakacyjne zwiedzanie NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202412:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202417:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR
202416:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR / brak miejsc

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR
202416:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR

NOSPR

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR
202418:00

Wakacyjne zwiedzanie zakamarków NOSPR

NOSPR

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading