Muzyka najnowsza / Alchemia akordeonu i elektroniki - NOSPR
Muzyka najnowsza / Alchemia akordeonu i elektroniki
Koncerty serii „Muzyka najnowsza” mogą wydawać się niepozorne, ale niech nie zmylą nas małe składy, młodzi artyści czy nazwiska kojarzące się dotąd tylko z Warszawską Jesienią. Koncerty te konstruowane są niezwykle skrupulatnie, a zaproponowany program zawsze jest gratką dla publiczności skoncentrowanej wokół nowego sposobu słuchania.
Miłośników muzyki eksperymentalnej z pewnością zainteresuje nazwisko Pauline Oliveros, bodaj najwybitniejszej kompozytorki muzyki elektronicznej naszych czasów, dla której akordeon był instrumentem niezwykle bliskim. Jej The „The Gentle” z dyptyku „The Well & The Gentle” w opracowaniu na dwa akordeony to kompozycja, w której artystka propaguje pogłębione formy słuchania.
W programie koncertu znalazła się także jedna z najpopularniejszych i najbardziej kontrowersyjnych kompozycji nowojorskiego twórcy Juliusa Eastmana. Po entuzjastycznym przyjęciu wersji Evil Nigger na trzy kwartety smyczkowe w wykonaniu Arditti Quartet utwór doczekał się aranżacji na kolejne składy.
I tak Maciej Frąckiewicz i Rafał Łuc z dwóch akordeonów zrobią… cztery, a zmultiplikuje je Marta Śniady. Muzycy sięgną po propozycję Piotra Peszata, który w kulminacyjnym momencie dla podkreślenia aktualności utworu i walki Eastmana – Afroamerykanina i geja – o tolerancję i godne życie, zaproponował fragment… homilii arcybiskupa Jędraszewskiego o „tęczowej zarazie”.
Alexandra Kozowicz
Czas trwania koncertu: ok. 80 minut
Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach
Ten koncert może być częścią „Mojego karnetu”. Sprawdź szczegóły i skomponuj „Mój karnet odkrywcy” lub dowolny, wybierając spośród koncertów różnych serii w sali kameralnej i koncertowej – więcej informacji.
Najbliższe koncerty
OrgaNOWA symfonia kina / Jeszcze wyżej!
Sala koncertowa
Grupa Rodzina mini / (dzieci 7 – 18 miesięcy)
Sala kameralna
Na drodze do nowej harmonii VIII Źródła, inspiracje, konteksty. / Literatura solowa i kameralna na instrumenty dęte drewniane i akordeon
Sala kameralna