Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Grieg – Suita „Peer Gynt” - NOSPR

Grieg – Suita „Peer Gynt”

Plan sali
Ceny biletów: 25-80 zł
Wykonawcy
Orkiestra smyczkowa NOSPR
Ragnhild Hemsing – skrzypce ludowe
Piotr Tarcholik – kierownictwo artystyczne
Agnieszka Nowok-Zych – prowadzenie
Program
Edward Grieg
Muzyka do dramatu „Peer Gynt” op. 23 (aranżacja na skrzypce hardanger / skrzypce i orkiestrę smyczkową: Tormod Tvete Vik):
Poranek
Taniec Anity
Pieśń Solwejgi
Porwanie narzeczonej – lament Ingrid
Halling
Taniec arabski
Powrót Peer Gynta
Springdans
Kołysanka Solwejgi
Przechodzi orszak weselny
Śmierć Azy
W grocie Króla Gór

Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach

Ragnhild Hemsing to norweska skrzypaczka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki klasycznej i folkowej. Słynie także z gry na hardingfele, tradycyjnym instrumencie ze swojej ojczyzny przypominającym wyglądem bogato zdobione skrzypce. Ma on osiem lub nawet dziewięć strun – cztery jak w klasycznych skrzypcach, zaś pozostałe pełnią funkcję strun burdonowych, wzbogacających brzmienie i pozwalających na grę wielogłosową. Hardingfele to muzyczny symbol norweskości – podobnie jak Edvard Grieg. Co więc stanie się, gdy te dwa symbole spotkają się w jednym miejscu i czasie?

To właśnie sprawdza Ragnhild Hemsing, która słynną suitę Peer Gynt zaaranżowała na skrzypce oraz na hardingfele, a dodatkowo wzbogaciła ją improwizacją odwołującą się do tradycyjnej muzyki norweskiej. W tej interpretacji dzieło Griega brzmi fascynująco: to muzyka con amore, a zarazem surowa, jak surowe są norweskie fiordy. Rześki Poranek, napisany w stylu mazurka Taniec Anitry czy melancholijna Pieśń Solvejgi wciąż brzmią znajomo, a jednak zupełnie inaczej, niż te, do których przyzwyczaiły nas konwencjonalne nagrania orkiestrowe.

Alexandra Kozowicz

Czas trwania koncertu: ok. 70 minut

Ten koncert może być częścią „Mojego karnetu”. Sprawdź szczegóły i skomponuj „Mój karnet” dowolnie, wybierając spośród koncertów różnych serii w sali kameralnej i koncertowej – więcej informacji.

Sprawdź najbliższe koncerty w tym cyklu

Najbliższe koncerty

Koncert kolędowy
Koncerty specjalne
202415:00

Koncert kolędowy

Sala koncertowa

Brak biletów
Koncert kolędowy
Koncerty specjalne
202418:00

Koncert kolędowy

Sala koncertowa

Brak biletów
NOSPR / Sylwester w rytmie tanga
Koncerty specjalne
202418:00

NOSPR / Sylwester w rytmie tanga

Sala koncertowa

Ostatnie bilety
NOSPR / Bayona / Koncert noworoczny / Urok walców i polek
Koncerty specjalne
202512:00
noworoczne dekoracje w foyer NOSPR

NOSPR / Bayona / Koncert noworoczny / Urok walców i polek

Sala koncertowa

Brak biletów
MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II
Koncerty gościnne
202520:00

MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II

Sala koncertowa

MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II
Koncerty gościnne
202517:00

MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II

Sala koncertowa

JazzKLUB / Adam Baran & Helicopets / Młodzi, gniewni, z nagrodami / Laureaci konkursu Jazz Juniors 2024
JazzKLUB / Mój Karnet
202519:30
Helicopets

JazzKLUB / Adam Baran & Helicopets / Młodzi, gniewni, z nagrodami / Laureaci konkursu Jazz Juniors 2024

Sala kameralna

Kup bilet
MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II
Koncerty gościnne
202520:00

MIUOSH - PIEŚNI WSPÓŁCZESNE II

Sala koncertowa

Kalejdoskop / Dzięcięce kino organowe / Zaczarowany ołówek
Koncerty organowe / Kalejdoskop
202511:00

Kalejdoskop / Dzięcięce kino organowe / Zaczarowany ołówek / dla przedszkolaków i klas 1-3

Sala koncertowa

Piazzolla na osiem wiolonczel
Koncerty kameralne / Mój Karnet
202519:30

Piazzolla na osiem wiolonczel

Sala kameralna

Brak biletów

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading