Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Grieg – Suita „Peer Gynt” - NOSPR

Grieg – Suita „Peer Gynt”

Plan sali
Ceny biletów: 25-80 zł
Wykonawcy
Orkiestra smyczkowa NOSPR
Ragnhild Hemsing – skrzypce ludowe
Piotr Tarcholik – kierownictwo artystyczne
Agnieszka Nowok-Zych – prowadzenie
Program
Edward Grieg
Muzyka do dramatu „Peer Gynt” op. 23 (aranżacja na skrzypce hardanger / skrzypce i orkiestrę smyczkową: Tormod Tvete Vik):
Poranek
Taniec Anity
Pieśń Solwejgi
Porwanie narzeczonej – lament Ingrid
Halling
Taniec arabski
Powrót Peer Gynta
Springdans
Kołysanka Solwejgi
Przechodzi orszak weselny
Śmierć Azy
W grocie Króla Gór

Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach

Ragnhild Hemsing to norweska skrzypaczka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki klasycznej i folkowej. Słynie także z gry na hardingfele, tradycyjnym instrumencie ze swojej ojczyzny przypominającym wyglądem bogato zdobione skrzypce. Ma on osiem lub nawet dziewięć strun – cztery jak w klasycznych skrzypcach, zaś pozostałe pełnią funkcję strun burdonowych, wzbogacających brzmienie i pozwalających na grę wielogłosową. Hardingfele to muzyczny symbol norweskości – podobnie jak Edvard Grieg. Co więc stanie się, gdy te dwa symbole spotkają się w jednym miejscu i czasie?

To właśnie sprawdza Ragnhild Hemsing, która słynną suitę Peer Gynt zaaranżowała na skrzypce oraz na hardingfele, a dodatkowo wzbogaciła ją improwizacją odwołującą się do tradycyjnej muzyki norweskiej. W tej interpretacji dzieło Griega brzmi fascynująco: to muzyka con amore, a zarazem surowa, jak surowe są norweskie fiordy. Rześki Poranek, napisany w stylu mazurka Taniec Anitry czy melancholijna Pieśń Solvejgi wciąż brzmią znajomo, a jednak zupełnie inaczej, niż te, do których przyzwyczaiły nas konwencjonalne nagrania orkiestrowe.

Alexandra Kozowicz

Czas trwania koncertu: ok. 70 minut

Ten koncert może być częścią „Mojego karnetu”. Sprawdź szczegóły i skomponuj „Mój karnet” dowolnie, wybierając spośród koncertów różnych serii w sali kameralnej i koncertowej – więcej informacji.

Sprawdź najbliższe koncerty w tym cyklu

Najbliższe koncerty

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202514:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Osaka, The Symphony Hall

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202514:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Kurashiki Shimin Hall

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202514:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Yokohama, Minato Mirai Hall

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202519:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Tokio, Suntory Hall

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202518:45

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Nagoya, Aichi Prefectural Art Theater

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino
NOSPR on Tour
202514:00

Tournée po Japonii / NOSPR / Marin Alsop / Hayato Sumino

Tokorozawa Muse

"nie Pali się" Musicale Wszech Czasów
Zewnętrzny organizator koncertu
202516:00

"nie Pali się" Musicale Wszech Czasów

Sala koncertowa

nie Pali się" Musicale Wszech Czasów
Zewnętrzny organizator koncertu
202519:00

nie Pali się" Musicale Wszech Czasów

Sala koncertowa

Organowe brzmienia / wydarzenie dla rodzin z dziećmi
Dzień otwarty organów
202512:00

Organowe brzmienia / wydarzenie dla rodzin z dziećmi / Muzyka sfer, czyli kosmiczna podróż z organami

Sala koncertowa

Gra organowa / wymagane zapisy
Dzień otwarty organów
202512:00

Gra organowa / wymagane zapisy

Foyer NOSPR

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading