body percussion z elektroniką / ECHO Rising Stars - NOSPR
body percussion z elektroniką / ECHO Rising Stars
Przed koncertem prosimy o zapoznanie się z nowymi informacjami dot. parkingów w Strefie Kultury – ważne informacje o parkingach
„Zależy mi, by jak najmniejszą liczbą środków osiągnąć jak najwięcej” – mówi Vanessa Porter. Jej występy tylko z pozoru wydają się oszczędne. Owszem, do opowieści wykorzystuje zaledwie kilka instrumentów perkusyjnych i własne ciało, lecz sposób przekazania ich treści czyni ją prawdziwą gwiazdą teatru dźwiękowego. Intymnymi i wybuchowymi historiami wprowadza publiczność w różne stany, choć większość z nich wybrzmiewa dość smutno. W ?Corporel Vinka Globokara artystka dehumanizuje się, wchodząc w rolę instrumentu, w Le corps à corps Georges’a Aperghisa prowadzi wewnętrzną, schizofreniczną walkę, a w The Messenger przypomina o tragedii kryzysów uchodźczych, korzystając przy tym z bliskowschodniego bębna zarb. O tym, że perkusja otacza nas zewsząd, przekonuje w atawistycznym The Anvil Chorus Davida Langa oraz Shapes Emila Kuyumcuyana. Tego wieczoru, soniczne poszukiwania otworzy kompozycja Folie Porter, zamknie natomiast À deux Alexandra Kuhna. Tytuły klamrowych utworów złożą się więc we francuską nazwę paranoi udzielonej – stanu, w którym osoba zdrowa, blisko związana z chorym, zaczyna traktować jego myśli jako całkowicie pewne. W jakiej kondycji psychicznej jest nasze społeczeństwo? Czy odnajdziemy rozwiązania naszych problemów? Czy poczujemy się lepiej?
[Piotr Mika]
Ten koncert może być częścią „Mojego karnetu”. Sprawdź szczegóły i skomponuj „Mój karnet” dowolnie, wybierając spośród koncertów różnych serii w sali kameralnej i koncertowej – więcej informacji.
Czas trwania koncertu: ok. 80 min
Najbliższe koncerty
Na drodze do nowej harmonii VIII Źródła, inspiracje, konteksty. / Literatura solowa i kameralna na instrumenty dęte drewniane i akordeon
Sala kameralna
"Pianissimo" / koncert sensoryczny
Sala kameralna
Zwiedzanie zakamarków NOSPR po śląsku
NOSPR