Chór Polskiego Radia / Warszawska Grupa Cellonet - NOSPR
Chór Polskiego Radia / Warszawska Grupa Cellonet
Chór Polskiego Radia
Soli:
Liliana Pociecha (sopran)
Anna Zawisza (sopran)
Matylda Staśto – Kotuła (alt)
Paweł Fundament (tenor)
Sebastian Mach (tenor)
Przemysław Bałka (bas)
Tutti:
Katarzyna Wajrak (sopran)
Aleksandra Krzywdzińska (sopran)
Agnieszka Piwko (alt)
Szymon Fecica (tenor)
Jacek Ziobro (tnor)
Piotr Kwinta (bas)
Warszawska Grupa Cellonet:
Andrzej Bauer (wiolonczela)
Magdalena Bojanowicz (wiolonczela)
Robert Dacko (wiolonczela)
Bartosz Koziak (wiolonczela)
Marcin Zdunik (wiolonczela)
Carlo Gesualdo –
Tristis est anima mea (Chór Polskiego Radia - skład I)
Asciugate i begli occhi - oprac. Marcin Zdunik (Cellonet)
Gustaw Herling-Grudziński – Madrygał żałobny (fragment I)
Carlo Gesualdo –
Jesum tradidit impius (Chór Polskiego Radia - skład I)
Mercè grido piangendo - oprac. Andrzej Bauer (Cellonet)
Gustaw Herling-Grudziński – Madrygał żałobny (fragment II)
Carlo Gesualdo –
O vos omnes (Chór Polskiego Radia - skład I)
Beltà, poi che t’assenti - oprac. Andrzej Bauer (Cellonet)
Gustaw Herling-Grudziński – Madrygał żałobny (fragment III)
Carlo Gesualdo –
Benedictus Dominus Deus Israel (Chór Polskiego Radia - skład I i II)
Io parto, e non più dissi - oprac. Andrzej Bauer (Cellonet)
Gustaw Herling-Grudziński – Madrygał żałobny (fragment IV)
Carlo Gesualdo – Moro, lasso, al mio duolo - oprac. Marcin Zdunik (Chór Polskiego Radia – skład I, Cellonet)
Kluczem konstrukcyjnym tego koncertu jest próba zrozumienia sprzecznej natury kompozytora, która różnymi drogami próbuje wyrwać się ze swojej skłonności do szaleństwa. Pierwszą drogą jest postawa religijna, drugą – wielka miłość.
Utwory religijne to responsoria napisane na kolejne dni Triduum Paschalnego, a prowadzące do nastrajającej nas pełnią nadziei Niedzieli Wielkanocnej. Ten niezwykły, świąteczny nastrój przegrywa jednak z obłędem Gesualda, czego wyrazem jest finałowe wspólne wykonanie słynnego Moro, lasso, al mio duolo.
Miłosne zmagania chorej duszy odmalowuje z kolei zespół Cellonet, wykonując instrumentalne opracowania madrygałów. W zestawianiu z religijnymi kompozycjami Triduum Paschalnego uzyskują one nowe, wręcz mesjańske znaczenie.
Trzecim spoiwem koncertu są fragmenty Madrygału żałobnego Gustawa Herlinga-Grudzińskiego, który co prawda inną drogą, ale również dociera do tragicznego Moro, lasso... jako smutnej poiny w życiu Gesualda: Umieram, niestety, w moim bólu, a ta, która mogłaby mi wrócić życie, zabija mnie i nie chce mi pomóc. [Szymon Wyrzykowski]
Udział Chóru Polskiego Radia w koncercie w ramach projektu "Chór Polskiego Radia - dedykacje muzyczne" dofinansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Najbliższe koncerty

Inauguracja instalacji dźwiękowej Lines autorstwa Andersa Linda
Foyer NOSPR

JazzKLUB / Laborka, czyli wizytówka jazzowego Krakowa (koncert odwołany)
Sala kameralna

Kalejdoskop / Muzyka świata / klasy 1-3
Sala kameralna

Kalejdoskop / Muzyka świata / klasy 4-6
Sala kameralna


"Lubię wracać...do NOSPR" / koncert finałowy uczestników warsztatowiczów NOSPR
Sala kameralna
Brak biletów