Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Żaneta Rydzewska - NOSPR

Żaneta Rydzewska

kompozytorka, klarnecistka, improwizatorka. Tworzy muzykę instrumentalną, elektroniczną, łączy muzykę z choreografią, improwizuje na klarnecie wraz z elektroniką. Otrzymała nagrodę dla najlepszej kompozytorki młodego pokolenia Stowarzyszenia Autorów ZAiKS podczas Gali Fryderyki 2022, nagrodę „Best Original Score” na międzynarodowym festiwalu filmowym WIFFEN 2022 w Nigerii, nagrodę kompozytorską Bernda Aloisa Zimmermanna w Kolonii. W 2019 roku ukończyła studia w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie kompozycji Stanisława Moryto i Aleksandra Kościowa oraz w klasie klarnetu Wojciecha Mrozka, a także w Hochschule für Musik und Tanz Köln w klasie kompozycji Brigitty Muntendorf. W roku 2021 ukończyła również studia podyplomowe z filozofii na Uniwersytecie Warszawskim. Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz programu „Młoda Polska” i Rektora UMFC w Warszawie. Była przewodniczącą Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich w latach 2016–2018.

Współpracowała z takimi zespołami, jak m.in.: Ensemble Musikfabrik, Klangforum Wien, Internationale Ensemble Modern Akademie, Mivos Quartet, Ensemble Garage, Ensemble hand werk, Trio Catch, Schwerpunkt Ensemble, Chopin University Modern Ensemble  Kwartludium, electronic ID, Broken Frames Syndycate, Kollektiv3:6Koeln, AKOM Ensemble, Delirium Ensemble, New Music Tallin Ensemble, Molot Ensemble, a także z orkiestrami, wśród których znalazły się m.in. Sinfonia Varsovia, Polska Orkiestra Radiowa (obecnie Orkiestra Polskiego Radia), Lüneburger Symphoniker, Sinfonietta Pomerania.

Jej utwory były wykonywane na międzynarodowych festiwalach, m.in. Lucerne Festival, Wittener Tage für neue Kammermusik, Acht Brücken, Orgel-Mixtur, Tampere Biennale 2018, Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Ad libitum, Korvat auki Helsinki, ON-Cologne, High Noon Musik 2000+ w Konstancji, Cluster w Lucce, AvantGaten w Liedberg, Sanatorium Dźwięku, Warszawskie Spotkania Muzyczne, Nowe Fale w Gdańsku.

Jest laureatką konkursu kompozytorskiego „The Science of Fiction” organizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza i Klangforum Wien, II Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego „Patri Patrie” w Katowicach, III Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Kompozytorów im. M. Stachowskiego w Krakowie, AKOM Ensemble w Rotterdamie, VII Konkursu Kompozytorskiego im. Z. Mycielskiego w Warszawie, Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego „...kiedy myślę Berio...” we Wrocławiu, Konkursu Kompozytorskiego im. S. Moniuszki w Gdańsku.

Swoje prace konsultowała m.in. z takimi kompozytorami, jak: Georg Friedrich Haas, Wolfgang Rihm, Dieter Ammann, Simon Steen-Andersen, Enno Poppe, Francesco Filideli, Alexander Schubert, Michael Beil, Marko Nikodijevic, Caspar Johannes Walter, Carola Bauckholt, Matthew Shlomowitz, Manos Tsangaris, Mathias Spahlinger. Brała udział w programach: IRCAM Forum, Lucerne Festival Academy – Composer Seminar i Next Genetration (2015–2018) podczas Donaueschinger Musiktage.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading