Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Yeree Suh - NOSPR

Yeree Suh

fot. Marco Borggreve

Studiowała na Seoul National University, Universität der Künste Berlin pod kierunkiem Haralda Stamma, w Lipsku pod kierunkiem Reginy Werner-Dietrich oraz w Schola Cantorum Basiliensis pod kierunkiem Gerda Türka. Wykłada wokalistykę na Akademie für Tonkunst – University of Cooperative Education w Darmstadcie oraz w Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie.

Od czasu debiutu w roli Nimfy w operze Orfeusz Monteverdiego pod batutą René Jacobsa na Festiwalu w Innsbrucku w 2003 roku koreańska śpiewaczka regularnie pracuje z ekspertami w dziedzinie wykonawstwa historycznego. Pośród jej licznych ról znalazły się Mademoiselle Silberklang w Dyrektorze teatru Mozarta czy tytułowa partia w Semele Handla na Festiwalu w Pekinie w 2010 roku. Dysponująca perfekcyjną kontrolą nad głosem i czystą barwą sopranistka jest zarazem znakomitą interpretatorką muzyki XX i XXI wieku. Wystąpiła w europejskiej premierze with lilies white Matthiasa Pintschera, brała też udział w prapremierze Drei Frauen Rihma w Theater Basel (reż. Georges Delnon). Współpracowała z takimi dyrygentami, jak Paavo Järvi czy Susanna Mälkki. Na Festiwalu w Salzburgu wykonała Il canto sospeso Nona z SWR Symphonieorchester, na Ruhrtriennale w Bochum śpiewała w Requiem Ligetiego (reż. Kornél Mundruczó), a na Ravinia Festival wystąpiła w Ein deutsches Requiem Brahmsa z Chicago Symphony Orchestra. W jej fonografii znajdują się nagrania takich klasyków jak Handel, Bach i Haydn, a także twórców współczesnych – Judith Bingham czy Michaela Jarrella.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading