Valentina Peleggi - NOSPR
Valentina Peleggi Dyrygent
Od sezonu 2020/2021 pełni funkcję dyrektora muzycznego Richmond Symphony, podejmując rozmaite inicjatywy artystyczne mające na celu nieustanny rozwój potencjału orkiestry oraz współpracując z wieloma instytucjami wspomagającymi jej szeroko zakrojone działania muzyczne i wizjonerskie, nowatorskie projekty.
Wśród jej licznych przedsięwzięć w bieżącym sezonie można wyróżnić m.in. koncerty z udziałem wiolonczelisty Yo-Yo My w charakterze solisty, wykonania II Symfonii c-moll „Zmartwychwstanie” G. Mahlera oraz debiuty z towarzyszeniem takich orkiestr, jak: Kansas City Symphony, Rochester Philharmonic Orchestra, Residentie Orkest, Orchestre Philharmonique Royal de Liège, Orquestra Gulbenkian, Nürnberger Symphoniker, Orchestra of Opera North.
W minionych latach współpracowała m.in. z: Royal Philharmonic Orchestra, BBC National Orchestra of Wales, Orkiestrą Filharmonii Brukselskiej, Norrköping Symphony Orchestra, Orchestra della Toscana, Orchestra i Pomeriggi Musicali di Milano, Colorado Symphony, Baltimore Symphony Orchestra.
Specjalizuje się w repertuarze operowym. Poprowadziła szereg inscenizacji, wśród których znalazły się takie tytuły, jak: Cyrulik sewilski i Hrabia Ory G. Rossiniego (Florentine Opera, Garsington Opera), Rigoletto G. Verdiego (Teatro Verdi), María de Buenos Aires A. Piazzolli (Opéra National de Lyon), Carmen G. Bizeta i Cyganeria G. Pucciniego (English National Opera).
Piastowała stanowiska głównej dyrygentki i doradcy artystycznego Coro da Orquesta Sinfonica do Estado de São Paulo, dyrygentki-rezydentki Orquesta Sinfonica do Estado de São Paulo oraz I dyrygentki i dyrektora muzycznego Coro Universitario di Firenze.
Swoje zdolności rozwijała w ramach kursów mistrzowskich prowadzonych przez światowej sławy dyrygentów, wśród których można wyróżnić takie nazwiska, jak m.in. David Zinman, Daniele Gatti i Marin Alsop. Otrzymała liczne stypendia (Bruno Walter Foundation Scholarship, Taki Alsop Conducting Fellowship, Mackerras Fellowship).
Studiowała we Włoszech (Conservatorio di Musica Santa Cecilia di Roma, Accademia Musicale Chigiana), kształcąc się pod kierunkiem takich pedagogów, jak Piero Bellugi, Gianluigi Gelmetti i Bruno Campanella. Jako asystentka dyrygentów współpracowała z Teatro Regio di Torino, Opéra Bastille, Lyric Opera of Chicago, Teatro Regio di Parma, Teatro di San Carlo.