Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Tomáš Šelc - NOSPR

Tomáš ŠelcBas

Tomáš Šelc ukończył wokalistykę (specjalność – śpiew operowy) w klasie prof. Petera Mikuláša na University of Music Arts w Bratysławie. Jest również absolwentem Konserwatorium w Bratysławie, gdzie studiował śpiew operowy pod kierunkiem mgr. Alžbety Michálkovej oraz dyrygenturę chóralną w klasie mgr. Dušana Billa.

Jako solista współpracował z wieloma renomowanymi orkiestrami w Europie, Afryce i Azji, m.in. z Kanazawa Symphony Orchestra (Japonia), Johannesburg Symphony Orchestra (Republika Południowej Afryki), Südwestdeutsche Philharmonie Konstanz (Niemcy), Schleswig-Holstein Orchestra (Niemcy), Bamberger Symphoniker (Niemcy), Clemencic Consort (Austria), Elbipolis Baroque Orchestra (Niemcy), Zlín Philharmonic Orchestra (Czechy), Dohnány Orchestra Budafok (Węgry), Orchestre National des pays de la Loire (Francja), Collegium 1704 (Czechy), Musica Florea (Czechy), Ostrava Philharmonic Orchestra (Czechy), Savaria Baroque Orchestra (Węgry), Bohdan Warchal Chamber Orchestra (Słowacja) oraz Solamente naturali (Słowacja). 

Także w roli solisty występował na wielu prestiżowych festiwalach międzynarodowych, m.in. Johannesburg International Mozart Festival (Republika Południowej Afryki), Festival International de Santander (Hiszpania), Ludwig van Beethoven Easter Festival (Polska), Prague Spring (Czechy), Bratislava Music Festival (Słowacja), Wratislavia Cantans (Polska), Easten Festival of Sacred Music (Czechy), Festival Eurokontext.sk (Słowacja), Festival Konvergencie (Słowacja), Festival of Ema Destinová (Czechy), Central European Music Festival (Słowacja), Musica Nobilis (Słowacja), Festival of Jarmila Novotná (Czechy), Resonanzen (Austria), Oude Muziek Festival Utrecht (Niderlandy), Randal Festival (Czechy), Royal Chapel of the Palace of Versailles (Francja), Bratislava Old Music Festival (Słowacja), Epoché (Słowacja) oraz Moravian Winter (Czechy).

Od 2004 roku Tomáš Šelc regularnie uczestniczy w International Schleswig-Holstein Music Festival pod kierunkiem Rolfa Becka, w roku 2006 rozpoczął współpracę z Bamberger Symphoniker (również pod kierunkiem Rolfa Becka) jako zewnętrzny członek chóru, zaś od 2013 roku śpiewa jako zewnętrzny członek chóru w zespołach Collegium Vocale Gent (prowadzonym przez Philippe Herreweghe’a) oraz Clemencic Consort (René Clemencica). Od 2018 roku współpracuje z Collegium 1704 (założonym przez Václava Luksa) i z Cappella Mariana (którego dyrektorem artystycznym jest Vojtěch Semerád) zarówno jako chórzysta, jak i solista. 

W 2006 roku śpiewak wziął udział w Iuventus Canti, czyli Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Imricha Godina (Medzinárodná spevácka súťaž Imricha Godina), gdzie zdobył pierwszą nagrodę w kategorii do 24 lat oraz wyróżnienie za najlepszą interpretację muzyki barokowej. Rok później odniósł sukces w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antonína Dvořáka (Mezinárodní pěvecká soutěž Antonína Dvořáka) w Karlowych Warach, zdobywając trzecią nagrodę w kategorii „Junior”, pierwszą nagrodę w kategorii „Pieśń”, a także Nagrodę Hetmana Kraju Karlowarskiego i Nagrodę Fundacji Antonína Dvořáka za najlepszą interpretację pieśni Dvořáka. W tym samym roku zdobył również pierwszą nagrodę w Konkursie dla Wokalistów ze Słowackich Konserwatoriów. W 2008 roku otrzymał Nagrodę Fundacji „OSA” za najlepszą interpretację współczesnych utworów czeskich kompozytorów oraz pierwsze miejsce w kategorii A w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym dla Wykonawców Spirituali i Muzyki Koncertowej (International Singers’ Contest of Spiritual and Concert Music), organizowanym przez Konserwatorium Akademii Ewangelickiej w Kromieryżu. W tym samym roku zdobył drugą nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Mikuláša Schneidera-Trnavského (Medzinárodná spevácka súťaž Mikuláša Schneidera Trnavského) na Słowacji. W 2009 roku ponownie zwyciężył w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Imricha Godina (kategoria do 33 lat), otrzymując tytuł najlepszego interpretatora konkursu, oraz zdobył pierwsze miejsce i tytuł absolutnego laureata w kategorii B Międzynarodowym Konkursie Wokalnym dla Wykonawców Spirituali i Muzyki Koncertowej (International Singers’ Contest of Spiritual and Concert Music) w Ołomuńcu. W 2010 roku zdobył pierwszą nagrodę oraz „Nagrodę Orkiestry Dohnanyi” w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. G. F. Händla w węgierskim Egerze, co zaowocowało zaproszeniem do współpracy w sezonie 2010/2011. W 2012 roku zwyciężył w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Ad honorem Mozart” w Pradze.

W 2013 roku zadebiutował w Teatrze Narodowym (Národní divadlo) w Brnie jako Masetto w Don Giovannim. Rok później powrócił na tę scenę, wcielając się w role Wicehrabiego de Suze w Maria di Rohan oraz Zunigi w Carmen. W tym samym roku wystąpił także w Slovak National Theatre, gdzie zaprezentował partie Publiusza w La clemenza di Tito (Łaskawość Tytusa), Pierwszego Nazarejczyka w Salome, Taddea w Il re Teodoro in Venezia (Król Teodor w Wenecji) oraz Mistrza Spinelloccia i Amantia di Nicolaio w Giannim Schicchim. W 2018 roku zadebiutował w Teatrze Narodowym (Národní divadlo moravskoslezské) w Ostrawie, gdzie wykonał partie Agamemnona w Ifigenii w Aulidzie oraz ponownie Mistrza Spinelloccia i Amantia di Nicolaio w Giannim Schicchim.

W 2010 roku artysta wziął udział w następujących nagraniach płytowych: Gabriel Fauré – Requiem (dyr. Rolf Beck, wyd. Hänssler Classic), Vladimír Godár – Querela pacis (dyr. Andrew Parrott, wyd. Pavian Records) oraz Works of Jan Levoslav Bella (dyr. David Porcelijn, wyd. Phedra). W 2012 roku ukazał się jego pierwszy album solowy – Alexander Albrecht: Biographie (Songs), wydany przez Pavian Records, a w 2013 roku – drugi album autorski Church Music of Slovak Composers (with organ), wydany w 2014 roku przez Music Forum. W 2014 roku uczestniczył w nagraniach płyt Mozart Lotz Trio and Friends (dyr. Robert Šebesta, wyd. Hevhetia) oraz Paratum Cor (dyr. Sylvia Urdová, wyd. Serafin). Rok 2015 przyniósł udział w nagraniu płyty The Italian Arias by Jan Dismas Zelenka (dyr. Peter Wagner, wyd. Accent), a w 2017 – Deus meus et omnia (dyr. Sylvia Urdová, wyd. Serafin). W 2018 roku wziął udział w nagraniach: Jan Dismas Zelenka – Missa ZWV 33 (dyr. Václav Luks), Antonín Rejcha – Requiem (dyr. Zdeněk Klauda) oraz Cantatas of Jan Levoslav Bella (dyr. Andrew Parrott, wyd. Hudobné centrum).

Od 2009 roku jako dyrygent prowadzi żeński chór Nevädza w Stupavie (Słowacja), a od 2013 roku – chór Stella w Senecu (Słowacja).

W swojej działalności artystycznej Tomáš Šelc koncentruje się na interpretacji muzyki sakralnej (spirituals) i pieśni, a także repertuaru operetkowego i operowego.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading