Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Tadeusz Szlenkier - NOSPR

Tadeusz SzlenkierKsiążę mantui (tenor)

fot. Bartek Banaszak

Ukończył filozofię na Uniwersytecie Warszawskim i studia wokalno-aktorskie na Yale University. W 2005 r. zdobył I nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Klassik-Mania w Wiedniu. Obecnie jest solistą Staatstheater Nürnberg.
Zadebiutował jako Alfred w Zemście nietoperza J. Straussa na deskach Opery Krakowskiej (2005). W swoim dorobku ma takie kreacje sceniczne, jak m.in. Król Gustaw III w Balu maskowym G. Verdiego, Hrabia Leicester w Marii Stuardzie G. Donizettiego, Jontek w Halce S. Moniuszki i Don José w Carmen G. Bizeta. W 2008 r. zaśpiewał rolę Pasterza w Królu Rogerze K. Szymanowskiego podczas Bard SummerScape Festival w Annandale-on-Hudson, w ramach którego wykonał też partię tenorową w balecie Harnasie.
W latach 2010–2017 był solistą bydgoskiej Opery Nova, gdzie występował jako Książę Mantui w Rigoletcie i Alfredo w Traviacie G. Verdiego, Rudolf w Cyganerii G. Pucciniego, Książę w Rusałce A. Dvořáka, Enzo Grimaldo w Giocondzie A. Ponchiellego czy Jontek w Halce S. Moniuszki. Kolejne ważne wydarzenia w jego karierze artystycznej to reprezentowanie Polski podczas koncertów organizowanych w ramach targów EXPO w Szanghaju (2010)
i wykonanie roli tytułowej w operze Idomeneusz, król Krety W.A. Mozarta w Teatro Municipal de Lima (2012).

W 2015 r. zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej jako Pinkerton w Madamie Butterfly G. Pucciniego, gdzie w kolejnych latach zasłynął również kreacjami scenicznymi Stefana w Strasznym dworze S. Moniuszki, Księcia Mantui w Rigoletcie G. Verdiego i tytułowego Erosa w premierowej produkcji opery Eros i Psyche L. Różyckiego. W 2017 r. po raz pierwszy wystąpił w Nederlandse Reisopera, wcielając się w Rudolfa
Cyganerii G. Pucciniego.

W 2018 r. dołączył w charakterze solisty do zespołu Staatstheater Nürnberg, gdzie zaprezentował szereg ról operowych (m.in. Anatol Kuragin w premierowej produkcji opery Wojna i pokój S. Prokofiewa, Pinkerton w Madamie Butterfly G. Pucciniego) i zaśpiewał partię tenorową w Requiem wojennym B. Brittena.
W sezonie 2019/2020 wziął udział w licznych spektaklach w Staatstheater Nürnberg (Kawaler des Grieux w Manon J. Masseneta, Ismael w NabuccoG.Verdiego, Książę Sinodal w Demonie A. Rubinsteina, rola tytułowa w Don CarlosieG. Verdiego), Teatrze Wielkim – Operze Narodowej (Pinkerton w Madamie Butterfly G. Pucciniego) i Operze Nova w Bydgoszczy (Turiddu w Rycerskości wieśniaczej P. Mascagniego).
Współpracował z takimi dyrygentami i reżyserami, jak: Joana Mallwitz, Patrick Fournillier, Guido Johannes Rumstadt, Edward Cumming, Leon Botstein, Giuseppe Grazioli, Jeremy Silver, Antoni Wit, Uwe Theimer, Eraldo Salmieri, Tadeusz Wojciechowski, Maciej Figas, Wojciech Rajski, Andrzej Knap, Grzegorz Nowak, Ricardo Castro, Cláudio Cruz, Jens-Daniel Herzog, Tatjana Gürbaca, Tina Lanik, Lech Majewski, Marc Verzatt, Thor Steingraber, Waldemar Zawodziński, Kristina Wuss, Dieter Kaegi.
Na swoim koncie ma m.in. nagrania opery Lodoïska L. Cherubiniego, pieśni O. Kolberga, a także solową płytę Parlami d’amore: Le più belle canzoni italiane.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading