Sławomir Kupczak - NOSPR
Sławomir KupczakElektronika

Urodził się w 1979 roku we Wrocławiu. Studiował kompozycję w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu u Jana Antoniego Wichrowskiego oraz kompozycję komputerową u Cezarego Duchnowskiego. Stypendysta Ministra Kultury w roku akademickim 2002/2003, Fundacji Przyjaciół „Warszawskiej Jesieni” finansowanej przez Ernst von Siemens Musikstiftung w 2005 roku i Zarządu Miasta Wrocławia w 2008 roku. W latach 2000–2004 współpracował z wrocławskim teatrem ZAR działającym przy Ośrodku Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego (obecnie Instytut im. Jerzego Grotowskiego).
Sławomir Kupczak jest twórcą muzyki solowej, kameralnej, symfonicznej, elektroakustycznej i teatralnej (do około 30 przedstawień i performansów w reżyserii Krzysztofa Rekowskiego, Piotra Jędrzejasa, Jakuba Porcariego, Damiana Josefa Necia, Marii Spiss, Łukasza Błażejewskiego, Krzysztofa Globisza czy Pawła Passiniego). Jego utwór Halny na elektronikę i improwizującą flecistkę w wykonaniu Ewy Liebchen został rekomendowany przez 66. Międzynarodową Trybunę Kompozytorów (2019), która odbyła się w San Carlos de Bariloche w Argentynie. W 2006 roku utwór Anafora VI uzyskał czwartą lokatę na 53. Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Paryżu w kategorii kompozytorów młodych. W tym samym roku za utwór Anafora VII – Lament otrzymał II nagrodę w 48. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda organizowanym przez Zarząd Główny Związku Kompozytorów Polskich. Anafora V na wiolonczelę i komputer reprezentowała w 2004 roku Polskie Radio na Międzynarodowej Trybunie Muzyki Elektroakustycznej UNESCO w Rzymie. Dwa inne utwory kompozytora – Res facta i 4 tańce z przygrywką – w 2015 roku reprezentowały Polskie Radio w 3. edycji konkursu Palma Ars Acustica w Berlinie. W maju 2015 roku odbyła się premiera jego opery kameralnej Voyager w reżyserii Michała Borczucha napisanej na zamówienie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. Jego utwory były zamawiane i wykonywane na festiwalach w Polsce i za granicą, takich jak Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova, Sacrum Profanum (w ramach koncertu monograficznego), Poznańska Wiosna Muzyczna, Festiwal Prawykonań w Katowicach, Światowe Dni Muzyki MTMW, Kontrasty (Ukraina), International Actual Music Festival The Other Space w Moskwie, Ohren auf Europa – Biennale für Neue Musik w Düsseldorfie, Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, Audio Art Festival w Krakowie i Warszawie, Warszawskie Spotkania Muzyczne, Aksamitna Kurtyna we Lwowie, Synthese w Bourges, Polska!Year w Wielkiej Brytanii, Sonorites Festival w Belfaście oraz Prix Italia, a także w Chinach, Macedonii, Mołdawii, Armenii, Gruzji, Litwie i Rumunii.