Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Mirouslava Yordanova - NOSPR

Mirouslava Yordanova Maddalena (alt)

Bułgarska mezzosopranistka urodzona w Sofii, obecnie mieszka w Wielkiej Brytanii. Początkowo kształciła się w zakresie gry na fortepianie. Następnie swoje zdolności wokalne rozwijała w Narodowej Szkole Muzycznej (dyplom z wyróżnieniem) i Państwowej Akademii Muzycznej w Sofii, po ukończeniu której została od razu zaangażowana jako solistka tamtejszej Opery Narodowej. Jest laureatką wielu międzynarodowych konkursów, m.in.
Riva del Garda i Cardiff.

Dysponuje szerokim repertuarem wykonawczym. W swoim dorobku artystycznym ma szereg kreacji scenicznych w takich dziełach operowych, jak: Cyrulik sewilski (Rosina), Kopciuszek (Angelina) i La donna del lago (Malcolm) G. Rossiniego, Lukrecja Borgia (Maffio Orsini) i Maria di Rohan (Gondi) G. Donizettiego, Norma (Adalgisa) V. Belliniego, Carmen (rola tytułowa) G. Bizeta, Otello (Emilia), Luiza Miller (Federica), Aida (Amneris), Trubadur (Azucena) i Don Carlos (Księżniczka Eboli) G. Verdiego.
Współpracowała z wieloma teatrami operowymi w Londynie, Paryżu, Monte Carlo, Timișoarze, Klużu-Napoce i na Teneryfie, a także z Gulbenkian Orchestra, Maastricht Academic Chamber Orchestra, Welsh National Opera Orchestra i Sofia Philhamonic Orchestra. Występowała podczas festiwali w Dordrechcie, Immling, Erfurcie, Buxton, we Florencji i na Teneryfie.
Występuje z recitalami w całej Europie, propagując pieśni Pauline Viardot. Wielokrotnie wykonywała partie solowe w dziełach wokalno-instrumentalnych, m.in. w Stabat Mater G.B. Pergolesiego, Petite messe solennelle G. Rossiniego, Stabat Mater J. Haydna, Requiem G. Verdiego, Via Crucis F. Liszta i IX Symfonii L. van Beethovena.
Dokonała dwóch nagrań płytowych dla wytwórni Naxos, zawierających kantaty G.B. Sammartiniego.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading