Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Michaela Koudelková - NOSPR

Michaela Koudelková Flet

fot. Magdalena Hałas

Michaela Koudelková studiowała grę na flecie prostym w konserwatorium w Brnie. Tytuł magistra uzyskała, z wyróżnieniem, na Akademii Muzycznej w Krakowie. Uczyła się pod kierunkiem Petera Holtslaga i Erika Bosgraafa. Obecnie studiuje, pod kierunkiem pierwszego z nich, w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu, a także w Janáček Academy of Music and Performing Arts w Brnie (JAMU), gdzie pracuje nad doktoratem.

W sierpniu 2019 roku, Michaela wystąpiła z solowymi recitalami podczas Fringe Oude Muziek Festival w Utrechcie (NL). W kwietniu tegoż roku, zdobyła pierwszą nagrodę międzynarodowego Tel Aviv Recorder Competition w Izraelu. W czerwcu 2018 roku była jedną z zaledwie 6 osób zakwalifikowanych do finału Kaleidoscope Vocal Instrumental Competition w Santa Monica (USA), w którym uczestniczyło 2000 muzyków z 88 krajów.

Michaela uczestniczy w licznych międzynarodowych kursach muzycznych, takich jak Summer School of Baroque Music w Kelču i Holešovie (CZ), Summer School of Early Music w Prachaticach (CZ), The Ringve International Summer Course w Sund (Norwegia), Akademia Händlowska we Wrocławiu, Arte Dei Suonatori Masterclass, Akademia Bachowska w Świdnicy. Miała okazję poszerzać swoją wiedzę i umiejętności u takich mistrzów jak Rachel Podger, Allison McGillivray, Robert Hollingworth, Peter Holtslag, Karel van Steenhoven, Sarig Sela, Ketil Haugsand, Peter Holtslag, Kristin von der Goltz, Gottfried von der Goltz, Thomas Boysen, Eva Harmuthová, Jan Kvapil, Monika Knoblochová, Bolette Roed, Heiko ter Scheggett, czy Thijs van Baarsel.

Jako solistka, kameralistka i muzyk orkiestrowy, współpracuje z wieloma czeskimi i zagranicznymi orkiestrami i zespołami, pośród których znajdziemy Collegium Marianum, Musica Florea, Czech Ensemble Baroque, Wrocławską Orkiestrę Barokową, Capella Cracoviensis, Ensemble Diletto, Moravian Chamber Orchestra, Orkiestry Filharmonii im. Janáčka w Ostrawie, Filharmonii Śląskiej, Filharmonii Morawskiej i Filharmonii w Brnie, La Tempesta, Musica Aeterna, Sine Nomine, Opera Diversa, czy Cornu Copiae.

Występuje na wielu festiwalach, w Czechach i za granicą, takich jak Concentus Moraviae, Janáčkův máj, Mikołowskie Dni Muzyki Dawnej, Musica Holešov, Hudební lahůdky, Hudební slavnosti, Dni Bachowskie, Opera Nova w Bydgoszczy, Novoměstské slunohraní, Młoda Muzyka Dawna, Akademia Händlowska, Bacha na Mozarta!, Jeunesse Musicales Filharmonie Brno, Jeunesse Musicales Janáčkovy filharmonie Ostrava, Hudební festival Znojmo, Pocta Alfonsi Muchovi, Pocta Žerotínům, Dvořákova Olomouc, Kraków Bach festival, Barok na Spiszu, Třebíčský operní festival, Nitranská hudobná jeseň, Svatováclavský festival hudby a umění, Plzeň – Evropské město kultury, czy Festiwal Bachowski w Świdnicy. 

Michaela jest zdobywczynią licznych nagród, tak w konkursach narodowych, jak i międzynarodowych, m.in. Konkursie Zespołów Muzyki Dawnej w Poznaniu (II nagroda, 2016), National competition of conservatories (CZ, I nagroda, Grand Prix, 2012), Competition at The Summer School of Baroque Music in Kelč and in Holešov (CZ, I nagroda, tytuł Laureata w latach 2009, 2010 i 2012), International competition Pro Bohemia Ostrava (CZ, I nagroda, tytuł Laureata i Grand Prix, 2011).

Głównym instrumentem Michaeli jest flet prosty, jednak interesuje się również grą na traverso. Jej nauczyciele to m.in. Lucie Dušková, Peter Holtslag, Małgorzata Wojciechowska i Roberto Bando.

W roku 2016 artystka rozpoczęła również pracę dydaktyczną. Obecnie prowadzi klasę fletu prostego w Konserwatorium w Brnie, zaś w ramach studiów doktoranckich prowadziła również zajęcia na tamtejszej JAMU w latach 2017-2021.

Najbliższe koncerty

Barokowy evergreen: Cztery pory roku
Muzyka dawna / Mój Karnet
202519:30
Martyna Pastuszka

Barokowy evergreen: Cztery pory roku

Sala koncertowa

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading