Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Marta Gardolińska - NOSPR

Marta Gardolińska Dyrygent

fot. Bartek Barczyk

Od sezonu 2021/2022 pełni funkcję dyrektora muzycznego Opéra national de Lorraine. Wcześniej zwróciła uwagę międzynarodowej publiczności jako Young Conductor in Association Bournemouth Symphony Orchestra, z którą współpracowała w sezonach 2018/2019 i 2019/2020 (liczne tournées i projekty edukacyjne). Odniosła też sukces w Stanach Zjednoczonych, gdzie zadebiutowała z Los Angeles Philharmonic w ramach programu Dudamel Fellow i uczestniczyła u boku Gustavo Dudamela w charakterze II dyrygenta w nagraniu IV Symfonii Ch. Ivesa dla Deutsche Grammophon, które zostało uhonorowane nagrodą Grammy.
W ubiegłym sezonie z powodzeniem zadebiutowała z Barcelona Symphony Orchestra, Royal Scottish National Orchestra, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Orchestre National de Lorraine i Orchestre de Chambre de Paris w Théâtre des Champs-Élysées. Wróciła także do Bournemouth Symphony Orchestra, by poprowadzić koncerty abonamentowe.
Wśród jej debiutów w bieżącym sezonie można wymienić m.in. koncerty z Orchestre National du Capitole de Toulouse i w Opéra National de Bordeaux, a także przedsięwzięcia artystyczne z London Symphony Orchestra, City of Birmingham Symphony Orkiestra, Royal Northern Sinfonia, Royal Liverpool Philharmonic Orchestra i BBC National Orchestra of Wales. Ponadto powróci do Los Angeles, by zadebiutować w Hollywood Bowl i poprowadzić Los Angeles Philharmonic w projekcie z udziałem światowej sławy pianistki – Hélène Grimaud.
Specjalizuje się też w repertuarze operowym – poczynając od brawurowego debiutu w październiku 2020 r., w premierowym wystawieniu w Opera National de Lorraine spektaklu Görge Marzyciel (Der Traumgörge) A. Zemlinskiego, po bardzo wysoko ocenioną przez krytykę realizację Carmen G. Bizeta, którą zadyrygowała w Opera National du Rhin w Strasburgu w grudniu 2021 r. W latach 2013–2015 pełniła funkcję drugiego dyrygenta w Johann–Strauss–Operette Wien, gdzie mogła wnikliwie poznać wiedeńską tradycję muzyczną. Jako dyrygent-asystent Tadeusza Kozłowskiego, uczestniczyła w odkrywaniu zapomnianych dzieł operowych polskich kompozytorów: Legendy Bałtyku F. Nowowiejskiego i Manru I.J. Paderewskiego.
Doświadczenie śpiewacze w szkolnym chórze i fascynacja muzyką symfoniczną skłoniły ją do podjęcia studiów dyrygenckich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie; edukację kontynuowała w Universitätfür Musik und darstellende Kunst w Wiedniu. Brała też udział w wielu warsztatach i kursach mistrzowskich prowadzonych przez artystów tej miary, co Bernard Haitink, Peter Eötvös, Bertrand de Billy, György Kurtág i Marin Alsop.
W 2015 r. została mianowana dyrygentką-rezydentką Akademischer Orchesterverein Wien, a w sezonie 2017/2018 pełniła funkcję głównego dyrygenta i dyrektora artystycznego TU Orchester Wien.
W swoim dorobku ma m.in. wyróżnienie i nagrodę specjalną w Konkursie Dyrygenckim im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku (2016) oraz III lokatę i nagrodę specjalną w Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim im. Felixa Mendelssohna w Salonikach (2016). Ponadto znalazła się w gronie ośmiu półfinalistów I Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego w Hongkongu (2018). W 2016 r. została uhonorowana tytułem „Wybitny Polak w Austrii” za działalność w dziedzinie popularyzowania polskiej kultury i muzyki za granicą. W sezonie 2017/2018 uzyskała stypendium Taki Alsop Conducting Fellowship ufundowane przez Marin Alsop.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading