Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Laurence Equilbey - NOSPR

Laurence Equilbey Dyrygentka

fot. Jana Jocif

Dyrygentka i dyrektorka muzyczna orkiestry Insula i chóru accentus. Ceniona za wymagające, a jednocześnie otwarte podejście do sztuki.

Zgłębiając repertuar symfoniczny, dyrygowała takimi zespołami, jak BBC National Orchestra of Wales, Hessischer Rundfunk, orkiestry filharmoniczne Lyonu, Liège, Lipska, Brukseli i Kopenhagi, orkiestra Gulbenkian, Akademie für Alte Musik Berlin, Concerto Köln, Camerata Salzburg, Mozarteumorchester Salzburg, Scottish Chamber Orchestra, London Philharmonia czy orkiestra H&H Society w Bostonie.

W 2012 roku przy wsparciu władz departamentu Hauts-de-Seine założyła orkiestrę Insula, zespół specjalizujący się w wykonawstwie muzyki na instrumentach historycznych. Orkiestra jest rezydentem położonego nieopodal Paryża kompleksu koncertowego La Seine Musicale, a Equilbey współodpowiada za tworzenie programu tej instytucji.

Do ostatnich realizacji dyrygentki należą opery: La nonne sanglante Gounoda (Opéra Comique) i Wolny strzelec Webera z grupą Cie 14:20 (wystawiona na deskach Théâtre de Caen, Grand Théâtre de Provence, sali Bozar w Brukseli, Theater an der Wien, Barbican Centre, Grand Théâtre de Luxembourg, Théâtre des Champs-Élysées i na Festiwalu w Ludwigsburgu.

W La Seine Musicale współpracuje z artystami reprezentującymi różne dziedziny sztuki, aby stworzyć oryginalne sceniczne projekty, takie jak Stworzenie świata Haydna wraz z hiszpańską grupą teatralną La Fura dels Baus (wystawione również w Grand Théâtre de Provence, Theater an der Wien, Elbphilharmonie w Hamburgu, Lincoln Center w Nowym Jorku i na Festiwalu w Ludwigsburgu), Symfonia pastoralna Beethovena także z udziałem La Fura dels Baus, Requiem Mozarta inscenizowane przez Yoanna Bourgeois, projekt bazujący na balecie Le Jeune Homme et la Mort z udziałem Marie-Agnès Gillot, Msza C-dur Mozarta w scenicznym opracowaniu Pascale Ferran oraz Thamos, król Egiptu tegoż kompozytora w reżyserii Yannisa Kokkosa. W 2021 roku Laurence Equilbey wraz reżyserem Antoninem Baudrym stworzyli spektakl La Nuit des Rois w warstwie muzycznej wykorzystujący ostatnie ballady Schumanna.

Równolegle Laurence Equilbey kieruje chórem accentus, z którym pracuje nad repertuarem wokalnym od baroku aż po współczesność, obejmującym zarówno utwory a cappella, jak i produkcje sceniczne. W lipcu 2019 roku Laurence Equilbey i accentus wraz z zespołami Camerata Salzburg i österreichisches ensemble für neue musik przygotowali w Salzburgu program z kompozycjami Dusapina i Gubajduliny. Laurence Equilbey dba również o wspieranie współczesnej twórczości. Jest także dyrektorką artystyczną i dyrektorką ds. edukacji programów dla młodych śpiewaków w Konserwatorium Paryskim.

Wraz z orkiestrą Insula nagrała ostatnio dwa albumy z dziełami Beethovena dla wytwórni Warner Classics Erato. Ten sezon przyniósł ponadto rejestrację Wolnego strzelca Webera (także na DVD) oraz album Magic Mozart (Warner Classics Erato).

Laurence Equilbey studiowała w Paryżu, Wiedniu i Londynie, jej mentorami w zakresie dyrygentury byli tacy artyści, jak Nikolaus Harnoncourt, Eric Ericson, Denise Ham, Colin Metters i Jorma Panula.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading