Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety

Karen Kamensek - NOSPR

Karen KamensekDyrygent

fot. Denise Biffar

Pochodząca z Chicago dyrygentka równie dobrze czuje się w operze i w sali koncertowej, a jej repertuar obejmuje zarówno kanon literatury klasycznej, dzieła współczesnych kompozytorów, jak i muzykę z nurtu crossover.Dyrygowała orkiestrami i spektaklami operowymi na całym świecie, z udziałem wielu czołowych artystów i zespołów. Jest specjalistką od repertuaru współczesnego i muzyki nowej oraz stałym współpracownikiem Philipa Glassa. W 2017 roku na festiwalu BBC Proms poprowadziła pierwsze kompletne wykonanie utworu Passages Philippa Glassa i Raviego Shankara, z udziałem Anoushki Shankar i zespołu Britten SInfonia. Dyrygowała światową premierą opery Glassa Les Enfants Terribles podczas Spoleto Festival, a także prowadziła wykonania jego oper Orphée (w Nowym Jorku i Niemczech), SatyagrahaAkhnaten (w English National Opera). W sezonie 2018/19 Kamensek powróciła do Królewskiej Opery Szwedzkiej aby poprowadzić wykonania opery Victorii Borisovej-Ollas Dracula (prapremierą dyrygowała w sezonie 2017/18). W tamtym sezonie dyrygowała również spektaklami Dead Man Walking Jake’a Heggiego (w Welsh National Opera), Candide Bernsteina (Opera Narodowa w Bergen), a także wznowieniem opery Akhnaten Glassa w English National Opera. Poprowadziła koncerty Tonkünslter-Orchester z udziałem Stacey Kent, a także Orkiestry Radia Norweskiego, Norwegian Radio Orchestra, Norrköpings Symfoniorkester, Filharmonii w Sztokholmie, Orchestre National de Bordeaux, Royal Northern Symphony, orkiestry operowe Malmö i Göteborgu, a podczas specjalnej prezentacji filmu Amadeusz -  Filharmonię w Oslo. Wykonała także Passages Glassa w Filharmonii Paryskiej, z udziałem Anushki Shankark i Orhestre de Chambre de Paris. Współpracowała z orkiestrami filharmonicznymi w Hamburgu, Fryburgu, Dortmundzie i Duisburgu, symfonicznymi w Klagenfurcie i Odense, Orchestre National Bordeaux Aquitaine, Orchestre Philharmonique de Marseille, Bruckner Orchester Linz, Orchestre de Chambre de Lausanne, Orchester National de Montpellier, MDR-Sinfonieorchester w Lipsku, ORF Radio-Symphonieorchester Wien, Staatsorchester Halle, San Antonio Symphony, Sinfonieorchester Basel, Orkiestrą Filharmonii Słowackiej, Malaisian Philharmonic czy Symphony Silicon Valley. Gościła w wielu ważnych operach na całym świecie, m.in. w Deutsche Oper Berlin, teatrach operowych we Frankfurcie, Göteborgu, San Diego, San Francisco, New York City Opera, w Izraelu i Australii, Royal Danish Opera, Opera i Wiener Volksoper. Prowadziła m.in. wykonania takich dzieł, jak Śmierć w Wenecji Brittena, Peleas i Melizanda Debussy’ego, Susannah Carlisle’a Floyda, Wesoła wdówka Lehára, Pajace Leoncavalla, Cavalleria rusticana Mascagniego, Borys Godunow Musorgskiego, Tosca Pucciniego, Otello Verdiego i Lohengrin Wagnera. Karen Kamensek byłą pierwszą dyrygentką wiedeńskie Volksoper (2000-2002), dyrektorem muzycznym Teatru we Fryburgu (2003-2006), po czym pełniła obowiązki głównego dyrygenta Słoweńskiego Teatru Narodowego w Mariborze (2006-2007). Od 2008 roku sprawowała funkcję zastępcy generalnego dyrektora muzycznego w Hamburskiej Operze Państwowej, a w 2011 roku została dyrektorem muzycznym i głównym dyrygentem Opery w Hanowerze. Stanowisko to piastowałą do 2016 roku – w tym okresie poprowadziła wiele premierowych spektakli, m.in. Lady Macbeth mceńskiego powiatu Szostakowicza, Śpiewaków norymberskich Wagnera, Il trittico Pucciniego, Caligula Ganerta, Jenufę Janáčka. Bieżący sezon, to różnorodny repertuar (dzieła Glassa, Takemitsu, Pépina, Shankara, Beethovena, Mozarta, Waltona i Ravela) i występy w nowych ośrodkach muzycznych. Po raz pierwszy poprowadzi Orkiestrę Symfoniczną w Malmö, Orkiestrę Węgierskiej Filharmonii Narodowej, Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia oraz Minnesota Opera.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading