Isabelle Cals - NOSPR
Isabelle CalsSopran
Koncertowała w najsłynniejszych ośrodkach muzycznych na całym świecie, m.in. w Opéra national de Paris, La Scali, Barbican Centre, Théâtre des Champs-Élysées, La Monnaie, Teatro Regio di Torino, Grand Théâtre de Genève czy Théâtre du Châtelet.
Wśród dyrygentów, z którymi współpracowała, można wyróżnić takie nazwiska, jak m.in. Colin Davis (nagrania płytowe oper Trojanie i Benvenuto Cellini H. Berlioza), Armin Jordan, Antonio Pappano, Valery Gergiev, Lawrence Foster, Alain Altinoglu, Daniel Harding, John Nelson, James Conlon, Michel Plasson i Jesús López Cobos.
W swoim dorobku ma szereg kreacji scenicznych, m.in. role Giulietty (Opowieści Hoffmanna), Beatrycze (Beatrycze i Benedykt), Ascanio (Benvenuto Cellini), Melizandy (Peleas i Melizanda), Heleny (Piękna Helena), Concepcion (Godzina hiszpańska), Carmen (partia tytułowa), Donny Elviry (Don Giovanni), Armidy (partia tytułowa), Guwernantki (Dokręcanie śruby), Tatiany (Eugeniusz Oniegin), Madame Lidoine (Dialogi karmelitanek), Alice Ford (Falstaff), Małgorzaty (Potępienie Fausta), Obcej Księżnej (Rusałka), Kundry (Parsifal).
Jej bogaty repertuar symfoniczny obejmuje m.in. IX Symfonię (Opéra de Marseille, Opéra de Nice, Shanghai Opera House) i Ah! perfido (Orchestre de chambre de Paris) L. van Beethovena, Wesendonck-Lieder R. Wagnera (Landesjugendorchester Berlin), Letnie noce (Orchestre national du Capitole de Toulouse) i Śmierć Kleopatry (dyr. Claire Levacher i Jean-François Heisser) H. Berlioza, Szeherezadę M. Ravela (dyr. François-Xavier Roth), Harawi O. Messiaena (Festival Messiaen), Vier letzte Lieder R. Straussa (Festival du Septembre Musical de l’Orne) i Joannę d’Arc na stosie A. Honeggera (Festival Radio France).
Karierę artystyczną rozpoczęła w Centre de formation lyrique przy Opéra national de Paris, reprezentując Francję w konkursie BBC Cardiff Singer of the World. Uzyskała również tytuł magistra w nauczaniu języka chińskiego i ukończyła studia wyższe w zakresie stosunków międzynarodowych.