Helen Charlston - NOSPR
Helen CharlstonMezzosopran (rosmira/eurimene)
Laureatka I nagrody uzyskanej w konkursie Handel Singing Competition w Londynie (2018), finalistka Grange Festival International Singing Competition (2019), uczestniczka akademii Le Jardin des Voix w sezonie 2021/2022 oraz programów BBC New Generation Artists i City Music Foundation Artists.
Wśród ostatnich przedsięwzięć z jej udziałem można wyróżnić projekty uwzględniające m.in. Mesjasza G.F. Händla (London Handel Orchestra/Laurence Cummings), Pasję według św. Mateusza J.S. Bacha (Gabrieli Consort & Players/Paul McCreesh), Mszę uroczystą J.L. Dusseka (Academy of Ancient Music/Richard Egarr) czy Mszę h-moll J.S. Bacha (Slovenian Philharmonic Orchestra/Stephen Layton). Występowała z recitalami w Wigmore Hall, a także podczas festiwali Sound Unbound, Oxford Lieder, York Early Music Festival, Händel-Festspiele Halle i Korkyra Baroque Festival.
W swoim dorobku ma liczne role operowe, takie jak m.in. Zwiastunka i Prozerpina w Orfeuszu C. Monteverdiego, Pierwsza Wiedźma w Dydonie i Eneaszu H. Purcella, Olga w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, Florence Pike w Albercie Herringu B. Brittena, Ino w Semele G.F. Händla, Sara w Tobiaszu i aniele J. Dove’a, Dinah w Trouble in Tahiti L. Bernsteina, Sarah w Blue Electric T. Smaila.
Edukację muzyczną rozpoczęła jako członkini chóru dziewczęcego St. Albans Abbey. Studiowała i była stypendystką w Trinity College w Cambridge.