Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Gabriel Diaz - NOSPR

Gabriel DiazAlt

Gabriel Díaz, uznany za jednego z najwybitniejszych kontratenorów swojego pokolenia, współpracował z dyrygentami tej miary co Jordi Savall, Ivor Bolton, Ruben Jais, Lionel Meunier, Andrea Marcon, Jana Semerádová, Leonardo García Alarcón czy Andreas Spering. W bieżącym sezonie artysta wystąpi m.in. podczas tournée w Szwajcarii, Belgii i Niemczech z orkiestrą barokową La Cetra Barockorchester Basel pod batutą Andrei Marcona, wykona MesjaszaHändla z Orquesta Ciudad de Granada, a także zadebiutuje na Festival Potsdam Sanssouci w roli Galafra w operze Steffaniego Orlando generoso pod dyrekcją Dorothee Oberlinger. Pod koniec sezonu ukaże się jego pierwszy album CD z wyborem kantat Händla.

W sezonie 2025/26 Gabriel Díaz zaprezentuje się w kilku znaczących projektach. Między innymi wystąpi w Lizbonie z Ensemble Bonne Corde pod kierunkiem Diany Vinagre podczas prezentacji płyty z muzyką Puzziego, zaśpiewa recital włoskich kantat w Palacio de Bellas Artes w Meksyku przy akompaniamencie klawesynisty Raúlema Moncady, zadebiutuje w Theater an der Wien jako Alidoro w operze L’Orontea Cestiego pod batutą Wolfganga Katschnera oraz weźmie udział w koncertowym wykonaniu Les Arts Florissants Charpentiera w Sewilli z zespołem La Ritirata pod dyrekcją Josetxu Obregóna.

W ostatnim czasie wśród występów Gabriela Díaza znalazły się partie tytułowe w operach Achille in Sciro Corsellego oraz Orlando Händla w Teatro Real de Madrid pod batutą Ivora Boltona. Śpiewak wystąpił również w inscenizacji Pasji według św. Jana Bacha w reżyserii choreografa Petera Leunga, a także wcielił się w postać Giovanniego podczas premiery współczesnej wersji oratorium Maria Vergine al Calvario Schiassiego wystawianego w Lizbonie pod kierunkiem Fernando Miguela Jalôto. Debiutował także na deskach warszawskiego Teatru Królewskiego w roli Ircana w Semiramide riconosciuta Vinci’ego, gdzie orkiestrę poprowadził Marco Vitale. 

Wśród wcześniejszych osiągnięć Gabriela Díaza znajdują się role Andronico w Tamerlano Händla z zespołem Les Ambassadeurs pod kierunkiem Alexisa Kossenka w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Galatei w Aci, Galatea e PolifemoHändla z Andresem Speringiem w Sewilli, Medoro w La Lisarda Marianiego z Rogériem Gonçalvesem podczas festiwalu Donaufestwochen, La Peinture’a w Les Arts Florissants Charpentiera w Bilbao z Josetxu Obregónem oraz Pastore’a w L’Orfeo Monteverdiego w Opéra Comique w Paryżu pod batutą Jordiego Savalla. 

Repertuar Gabriela Díaza obejmuje również muzykę współczesną. Śpiewak wystąpił w roli El Comisario w El Abrecartas Luisa de Pablo oraz El Sapo w La Regenta Marisy Manchado – obie produkcje miały miejsce w Teatro Real w Madrycie. Do jego znaczących projektów należą również Until the Lions z muzyką Vincenza Lamagni (Akram Khan Company), Chichester Psalms (Psalmy z Chichesteru) Bernsteina i Johannes-Passion (Pasja według świętego Jana) Pärta wykonane z Sociedad Musical de Sevilla, Missa Brevis (Krótka msza) Bernsteina ze Spanish National Choir oraz Three Sonnets to Michelangelo (Trzy sonety do Michała Anioła) Erkoreki z Orquesta Sinfónica de Galicia.

Gabriel Díaz uczestniczył w licznych nagraniach dla wytwórni Almaviva, Alia Vox, Enchiriadis, Arsis, NB Musica, Ricercar, Lauda Musica i Alpha. Niektóre z nich zdobyły nagrody, m.in. niemiecką nagrodę krytyków muzycznych „Preis der Deutschen Schallplattenkritik”, wyróżnienie krytyków „Critics’ Choice” magazynu Gramophone, „5 Diapason”, „Diapason d’Or” i „FestClásica”.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading