Equilibrium String Quartet - NOSPR
Equilibrium String Quartet

Kwartet smyczkowy, który powstał w 2017, by przybliżyć publiczności muzykę kameralną XVIII i XIX wieku. Współpracując z muzykologami i uwzględniając dawne praktyki wykonawcze, kwartet przywraca do życia niemal zapomniane polskie utwory klasycystyczne i romantyczne. Equilibrium String Quartet tworzą muzycy, którzy od wielu lat występują z najważniejszymi zespołami wykonawstwa historycznego w kraju i za granicą: Sulamita Ślubowska (I skrzypce), Małgorzata Malke (II skrzypce), Anna Nowak (altówka) i Tomasz Pokrzywiński (wiolonczela).
Sulamita Ślubowska jest skrzypaczką, solistką i kameralistką, która występowała z wieloma polskimi zespołami symfonicznymi, jest także członkinią Metropolis Piano Quartet i {oh!} Orkiestry Historycznej. Od sezonu 2024/2025 jest koncertmistrzynią Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Swoje umiejętności artystyczne szkoliła pod okiem takich wybitnych osobowości, jak Pierre Amoyal, Gidon Kremer, Maria Szwajger-Kułakowska, Pinchas Zukerman, Bomsori Kim czy Bartłomiej Nizioł.
Małgorzata Malke współpracuje z cenionymi zespołami muzyki dawnej, była także jedną z założycielek {oh!} Orkiestry Historycznej i inicjatorką powstania Equilibrium String Quartet. Obecnie na stałe związana jest z Collegium Marianum z Pragi pod dyrekcją Jany Semeradovej, Arte dei Suonatori i Wrocławską Orkiestrą Barokową. W 2022 roku była nominowana do International Classical Music Award za swój solowy debiut fonograficzny „Telemann: 12 Fantazji na skrzypce solo”. Muzykę dawną wykonuje na skrzypcach francuskiego lutnika Claude’a Pierray’a z 1719 roku
Anna Nowak jest z wykształcenia skrzypaczką, a z powołania altowiolistką. Zgłębiała tajniki wykonawstwa historycznego w Polsce i zagranicą, współpracowała między innymi z Arte dei Suonatori, Wrocławską Orkiestrą Barokową, L’Arpeggiata, Collegium 1704, Holland Baroque, Les Ambassadeurs, Capella Regia Polona. Od 2023 roku jest częścią projektu badawczego The Wagner Cycles, który łączy orkiestry Dresdner Festspielorchester i Concerto Köln pod batutą Kenta Nagano. Projekt ma zaowocować pierwszym nagraniem dramatów muzycznych Ryszarda Wagnera na instrumentach historycznych.
Tomasz Pokrzywiński jest wszechstronnym muzykiem, który stale poszerza krąg zainteresowań i doświadczeń muzycznych. Gra na różnych formach wiolonczeli od barokowej po współczesną z dodatkiem elektroniki, jest także reżyserem dźwięku, aranżerem, kompozytorem, improwizatorem i animatorem kultury. Jest cenionym kameralistą i specjalistą od basso continuo, występował z czołowymi zespołami muzyki dawnej, jak chociażby Capella Cracoviensis, Arte dei Suonatori, {oh!} Orkiestra Historyczna, Academy of Ancient Music i Orchestra of the Age of Enlightenment.
Najbliższe koncerty

Fantazja polska: Olga Pasiecznik & Equilibrium String Quartet
Sala kameralna