Dorota Szczepańska - NOSPR
Dorota Szczepańska Sopran

Sopranistka specjalizująca się przede wszystkim w muzyce epoki baroku i klasycyzmu. Chętnie wykonuje muzykę kameralną, nie stroniąc również od improwizacji i jazzu. Studia wokalne ukończyła na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie i w Hochschule für Musik, Theater und Medien w Hannoverze w klasie Prof. Marka Rzepki.
Wykonała m.in. główną partię w „Semele” G.F. Haendla pod batutą Howarda Armana oraz partię Marii w „Lazarus” F. Schuberta pod batutą Trevora Pinnocka podczas Potsdamer Winteroper. Wystąpiła na Baltic Sea Festival w Sztokholmie razem z Christina Pluhar i L’Arpeggiata śpiewając u boku Céline Sheen, Luciana Mancini, Vincenzo Capezzuto, Alessandro Giangrande and João Fernandes, jak i w Herrenhausen w Hannoverze u boku Rolando Villazón.
W 2024 zadebiutowała z sukcesem w roli Cleopatry w dziele „Giulio Cesare” Händla śpiewając m.in. razem z Yuryim Mynenko i Nicholasem Tamagna pod batutą Adama Banaszaka w Warszawskiej Operze Kameralnej, zyskując uznanie publiczności i krytyki. W tym samym roku zadebiutowała również w roli Dydony w dziele „Dydona i Eneasz” Purcella pod batutą Dirka Vermeulen’a. W 2025 zadebiutowała w roli Ismene w wykonaniu koncertowym "Mitridate re di Ponto" Mozarta pod batutą Philippe Jarousskiego na festiwalu Opera Rara oraz w tytułowej roli w "Griseldzie" A. Scarlattiego u boku Soni Prina pod dyrekcją Vittorio Ghielmi i Il Suonar Parlante na festiwalu All'improvviso.
Wykonała także partię La Madre w oratorium „San Giovanni Battista” Stradellego u boku m.in. Topi Lehtipuu i Sylvii Frigato pod dyrekcją Andrea de Carlo i jego Ensemble Mare Nostrum w Teatro Carlo Felice w Genovie oraz na festiwalu w Ravennie. Wystąpiła także jako Galatea w Haendlowskim dziele „Acis and Galatea” w Polskiej Operze Królewskiej pod dyrekcją Krzysztofa Garstki, jako Euridice w dziele Glucka pod dyrekcją Paula Esswooda oraz wykonała partię Orlanda w wersji koncertowej opery „Argenore” W. von Bayreuth pod batutą Antoniusa Adamske, a także m.in. partię sopranową w "Requiem" Mozarta pod dyrekcją Martyny Pastuszki razem z {oh!} Orkiestrą, Reginaldem Mobley'em i the Marian Consort w NOSPR.
Dokonała również nagrania "Ave Maria" Krzysztofa A. Janczaka razem z London Symphony Orchestra, muzyki do baletu "Stín" B. Martinů wraz z Ianem Hobsonem i Sinfonią Varsovią, jak i wielu innych nagrań płytowych m.in. dla wytwórni NAXOS, DUX i ARCANA. Zaśpiewała także na wielu ścieżkach dźwiękowych m.in. do serialu "Zasada przyjemności" M. Lorenca oraz "Even Mice belong in Heaven" i "Czarna Owca" K. A. Janczaka. Razem z Alonem Sarielem oraz Peterem Schwebsem stworzyła Lamento Project, w którym barok przeplata się z muzyką popularną.
Najbliższe koncerty

{oh!} Orkiestra / Pastuszka / Sariel / Szczepańska / Tomkiewicz / Cantar e Pizzicar
Sala kameralna