Czas na dokonanie płatności: 00:00
Ta strona korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj więcej.
Bilety
Logo 1 Logo 2 Logo 3 Logo 4

Aleksander Wnuk - NOSPR

Aleksander WnukKierownictwo artystyczne w utworze rolfa wallina

fot. Aleksander Hordziej

Multiperkusista, performer i doktor sztuki.

Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki nowej, jako solista i kameralista.Jego zainteresowania repertuarowe ogniskują się głównie wokół muzyki klasycznej współczesnej – multiperkusyjnej oraz intermedialnej. Systematycznie dokonuje prawykonań nowych kompozycji. Zajmuje się również swobodną improwizacją, tworzeniem i wykonawstwem muzyki do spektakli teatru dramatycznego i tańca, muzyki do filmów, a także muzyką tradycyjną oraz tą z pogranicza free rocka i Ambientu. Publikował w magazynie o muzyce współczesnej „Glissando”.

Występował w Skandynawii, Austrii, Polsce, Włoszech, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Iranie, Chinach, Czechach, Słowacji i na Ukrainie. Jego repertuar obejmuje klasykę literatury oraz kompozycje nowe. Pośród jego najistotniejszych dokonań jest światowe prawykonanie koncertu En Face na perkusję solo, narratora i orkiestrę Sary Nemtsov (Cottbus, 2019). Tworzy autorskie projekty muzyczne, z których najnowszym jest Dźwięk Materii, Ambient-industralna kompozycja na amplifikowane obiekty i elektronikę, stworzona w ramach rezydencji artystycznej Nowa Huta 70. Przestrzeń Uwolniona.

Współtworzy zespoły: Spółdzielnia Muzycznacontemporary ensemble, Kraków Improvisers Orchestra, duet W/L, Echoes of Peace. Współpracuje z Teatrem im. Juliusza Słowackiego, Bytomskim Teatrem Tańca i Ruchu Rozbark, i krakowską Scena Supernova. Gościnnie koncertuje z Hashtag Ensemble. Współpracuje również z wieloma orkiestrami symfonicznymi w Polsce. Wiele lat był członkiem Percurama Percussion Ensemble pod kierownictwem Gerta Mortensena.

Uczestniczył w takich festiwalach jak m.in. Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Poznańska Wiosna Muzyczna, Audio Art, KODY, Krakowska Jesień Jazzowa, Tehran International Contemporary Music Festival, Ad Libitum, Polska Platforma Tańca, Music Olomouc, Istanbul Music Festival, Contrasts Contemporary Music Festival, Pulsar Contemporary Music Festival, Schleswig-Holstein Musik Festival, Baltic Sea Music Festival, Young Euro Classic, EXPO 2010 Music Festival. Był rezydentem w ramach Ostrava Days 2017. Jako artysta Światowego Show Perkusyjnego Global Voices of Percussion (2010) i GloboBEATS (2013) w Kopenhadze współpracował z artystami z różnych kultur muzycznych świata (Wietnam, Birma, Indonezja, Indie, Japonia, Chiny, Zimbabwe, Ghana, Wyspy Cooka, Turcja).

Jest kilkukrotnym stypendystą programów MKiDN, w tym „Młoda Polska”, i fundacji Daninas w Kopenhadze. Zwyciężył w Międzynarodowym Konkursie Perkusyjnym w Fermo (2007, Włochy), uczestniczył w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym ARD w Monachium (2014, Niemcy) – jednym z najbardziej prestiżowych konkursów muzycznych na świecie.

Pochodzi z Rzeszowa, gdzie rozpoczęła się jego droga muzyczna. Wykształcenie w swoich specjalizacjach zdobył przede wszystkim w Danii i w Polsce, a także m.in. w Austrii i Niemczech. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz Królewskiego Konserwatorium Muzycznego w Kopenhadze, w renomowanej klasie prof. Gerta Mortensena, gdzie po studiach magisterskich ukończył także studia podyplomowe w prestiżowej Soloist Class. Edukację uzupełniał podczas wielu kursów i warsztatów muzycznych w Europie, w tym na Internationale Ferienkurse für Neue Musik w Darmstadt, Academy for Contemporary Music impuls w Grazu i Ensemble Recherche Akademie we Fryburgu, gdzie pracował z takimi kompozytorami jak m.in. Georges Aperghis, Francois Sarhan, Pierluigi Billone, Simon Steen-Andersen, oraz pod okiem uznanych perkusistów: Christiana Diersteina, Jamesa Wooda i Håkona Stene. Posiada tytuł naukowy doktora sztuki, uzyskany na Akademii Muzycznej w Krakowie, pod kierunkiem Prof. Jana Pilcha. Tematem jego badań była Performatywność perkusisty jako parametr współczesnego dzieła muzycznego. Obecnie naucza na Akademii Muzycznej w Krakowie.

100

Potrzebujemy podstawowych danych
0
Loading